دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 16:08
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی:

توسعه گردشگری راه حلی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه است

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروزه ارتباط و تعامل میان ملت‌ها ضرورت دارد و یکی از راه‌های کمک‌کننده به برون‌رفت از فشار تحریم‌های ظالمانه توسعه گردشگری است.
کد خبر : 404479
02010919_xl.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، علی‌اصغر جعفری در نشست تخصصی «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: گردشگری و سفر جزو ضرورت‌های زندگی هر انسانی است و در عصر تکنولوژی و مدرنیته نیاز به استفاده از این فرصت‌ها وجود دارد.


وی افزود: برای کسب آرامش، سلامت روحی و روانی و تعامل سازنده نیاز به سفر، گردشگری و توجه و تعاملات مربوط به این صنعت وجود دارد.


مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروزه در بحث گردشگری ضرورت جهانی وجود دارد البته نباید با نگاه سیاسی به حوزه گردشگری توجه کرد اما نمی‌توان چشم‌های خود را به روی واقعیت‌های جهانی به ویژه نظامات استعماری مرئی و نامرئی نظام سلطه فراروی ملت‌ها بست.


جعفری ادامه داد: اگر تعامل مستقیم میان ملت‌ها وجود نداشته باشد، بسیاری از واقعیت‌ها متأثر از فضای رسانه‌ای و امپراتوری‌های رسانه‌ای نظام سلطه نگاه متفاوتی را به مردم تحمیل خواهند کرد.


وی با بیان اینکه امروز قدرت‌های بزرگ تلاش می‌کنند همه مردم جهان از زاویه دید آنها دنیا را ببینند افزود: اگر این فاصله به نحو مناسب مدیریت نشود، قطعاً به همه ملت‌ها سرایت می‌کند و آنها از زاویه دید قدرت های بزرگ به یکدیگر نگاه خواهند کرد.


مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: باید این فاصله برداشته شود و مردم چهره به چهره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند از این رو بسیاری از اختلافات حل خواهد شد.


جعفری بیان کرد: ایران اسلامی وظیفه و رسالتی عظیم مبنی بر انتشار اندیشه درست و کرامت انسانی دارد و پیگیر حق و حقیقت و دفاع از مظلوم در دنیا است.


وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری با چرخیدن بر مدار کرامت انسانی یکی از توفیقات بزرگ است گفت: در مجموعه‌های وزارت خارجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تهران گام های مثبتی برداشته شده است.


جعفری ادامه داد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ میزان بازدیدکنندگان خارجی ۸۰ درصد رشد داشته است.


مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: امروزه ارتباط و تعامل میان ملت‌ها ضرورت دارد و جدای از بحث اقتصاد و تحریم‌های ظالمانه یکی از راه‌های کمک کننده به برون رفت از این وضعیت بحث گردشگری است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته