دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 15:35

فرمانده ناو انگلیسی: 85 بار با نیروهای ایرانی در خلیج‌فارس مواجه شدیم

فرمانده ناو انگلیسی که تلاش داشت مانع از توقیف نفت‌کش «استینا ایمپرو» شود مدعی شد که طی حدود یک ماه، 85 بار با نیروهای ایرانی در خلیج‌فارس مواجهه داشته است.
کد خبر : 408111
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، ویلیام کینگ در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی مدعی شد که طی 27 روز از حضور ناو «مونتروز» در خلیج‌فارس، این کشتی 85 بار با نیروهای ایرانی مواجهه داشته اما این رویارویی‌ها با هشدار رادیویی به پایان رسیده است.


وی همچنین ادعا کرد: «به نظر می‌رسد که ایرانی‌ها بیشتر اوقات می‌خواستند اراده و واکنش را بیازمایند. حتی اگر ما به‌صورت کاملاً قانونی در آب‌های بین‌المللی باشیم، آن‌ها احتمالاً ادعا خواهند کرد که حضور ما غیرقانونی است.»


کینگ تصریح کرد که در برخی موارد، «قایق‌های تندرو به سمت ما می‌آمدند تا سطح هشداری را که دریافت می‌کنیم مورد آزمون قرار دهند.» بااین‌حال، این فرمانده نظامی اذعان کرد که علی‌رغم وقایع اخیر، رویارویی بین نیروهای انگلیسی و ایرانی در عموم موارد، «حرفه‌ای»‌ و «محترمانه» بوده است.


ناو مونتروز در اواخر هفته جاری به مأموریت خود در خلیج‌فارس پایان خواهد داد و روز یکشنبه ناوشکن «دانکن» وارد عملیات اسکورت ناوهای انگلیسی خواهد شد. به گفته ارتش انگلیس، دانکن، مسلح به سامانه پدافند هوایی است و به سنسورهای پیچیده و موشک‌های ضد ناو مجهز شده است.


ناو مونتروز، در هنگام توقیف نفت‌کش انگلیسی تلاش کرد که برای ممانعت از این اقدام، خود را به «استینا ایمپرو» برساند اما به دلیل فاصله زیاد، به‌موقع به محل ماجرا نرسید.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: نفتکش انگلیسی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته