دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهری در گفتگو با آنا:

تشکل‌های شاهد و ایثارگر در اربعین امسال 2 موکب فرهنگی برپا می‌کنند

مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان، نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر در اربعین 98 دو موکب فرهنگی برپا می‌کنند.
کد خبر : 407919
عادل مهری.jpg

عادل مهری در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت:‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر با توجه به رسالتی که در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند در برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی حضوری فعال و چشمگیر داشته‌اند.


وی با بیان این‌که تشکل‌های شاهد و ایثارگر با برگزاری انتخابات درون‌گروهی اعضای خود را مشخص کرده‌اند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی فراخوانی را در سطح کشور منتشر کردیم و از 110 تشکل موجود در کشور خواستار ارائه برنامه‌های فرهنگی شدیم، طرح‌های بسیار مناسبی در حوزه فرهنگی به دبیر‌خانه کمیسیون رسید که پس از بررسی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.


مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان، نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بیان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای رفع موانع و مشکلات پیش‌روی جامعه ایثارگری فعالیت‌های مستمری را انجام می‌دهند و برای رفع مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر و خانواده‌های شاهد تلاش می‌کنند. یکی از اقدامات این تشکل‌ها جمع‌آوری و انتقال مشکلات جامعه ایثارگری به بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در گامی فراتر از این تشکل‌ها خواستار ارائه راه‌حل‌‌های پیشنهادی شدیم. از آنجایی‌که تشکل‌های شاهد جزئی از جامعه هدف هستند مشکلات این جامعه را به‌خوبی می‌دانند و در راه‌حل موانع نیز اقدامات مناسبی را پیشنهاد می‌کنند.


مهری با بیان نزدیک شدن به ایام اربعین تصریح کرد: تشکل‌های فرهنگی شاهد و ایثارگر در اربعین امسال در دو موکب فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه می‌دهند. اقداماتی که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است. موکب‌های فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر با تجربه‌ای بیشتر از سال گذشته در مرز شلمچه مستقر می‌شود و با روایت‌گری راویان دفاع مقدس، رشادت‌های شهدای دفاع مقدس به زائران اربعین منتقل می‌شود.


وی یادآور شد: موکب دوم فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر در تهران برپا خواهد شد. این موکب در مسیر میدان امام حسین(ع) تا مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپا خواهد شد و در مراسمی که خاص جاماندگان پیاد‌روی اربعین برگزار می‌شود به حاضران در این مراسم خدمت‌رسانی فرهنگی خواهند داشت.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته