دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1398 - 16:38
 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

تثبیت خاک با ایجاد باغ در اراضی شیبدار محقق می‌شود

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ایجاد باغ در اراضی شیبدار اقدامی مهم برای حفظ، تثبیت خاک و افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی است.
کد خبر : 407883
photo_2019-07-30_14-20-42.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان جهاد‌ کشاورزی استان آذربایجان‌غربی، عزیز امانی در جلسه هماهنگی توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار این استان گفت: ایجاد باغ در اراضی شیبدار اقدامی مهم برای حفظ، تثبیت خاک و افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی است.


وی با بیان اینکه شناسایی نقاط و اراضی شیب‌دار مستعد توسعه باغات  در خارج حوزه دریاچه در دستور کار این سازمان قرار دارد، اضافه کرد: با اجرای این طرح، تبدیل اراضی شیب‌دار و دیم به باغ، علاوه بر حفظ و تثبیت خاک، میزان بهره‌وری تولیدات کشاورزی و مدیریت منابع آبی در استان نیز ارتقا می‌یابد.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: جلوگیری از تخریب اراضی و پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از آب‌های روان سطحی و اجرای عملیات آبخیزداری و  بهره‌وری اقتصادی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.


امانی بر ضرورت همکاری بیشتر بین اداره‌کل منابع طبیعی و  آبخیزداری و امور اراضی آذربایجان‌غربی در شناسایی عرصه‌های مستعدی که ظرفیت توسعه گونه‌های کم‌آب‌بر تأکید کرد و توضیح داد: اجرای این طرح می‌تواند ضمن استفاده بهینه از آب باران و جلوگیری از فرسایش خاک و تبخیر، مانع از بروز سیلاب شود.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته