دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1398 - 13:24
موسوی در پاسخ به آنا:

رویکرد اخیر عربستان درباره پایان دادن به جنگ یمن و همکاری با ایران سیگنالی مثبت است

سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات اخیر نماینده عربستان در سازمان ملل مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن و همکاری با ایران را سیگنالی مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر : 407604
_MID7263.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد، چندی پیش در اظهاراتی خلاف مواضع گذشته مقامات سعودی که همواره از تقابل و فتنه‌انگیزی با ایران صحبت می‌کردند، گفت که عربستان خواهان جنگ با ایران نیست و اکنون زمان پایان دادن به جنگ یمن است.


وی که کشورش این روزها در منجلاب بحران یمن گرفتار شده و آماج حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن قرار گرفته است، افزود: عربستان نمی‌خواهد در یمن یا در هر جای دیگری با ایران وارد تقابل شود. 


سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه سیاست خارجه گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره اظهارات اخیر نماینده عربستان در سازمان ملل متحد که خواستار پایان جنگ یمن و همکاری با ایران شده بود، گفت: ما این اظهارات را یک سیگنال مثبت تلقی می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار حل موضوعات میان کشورهای اسلامی و منطقه با گفتگو، بدون پیش‌شرط و دارای قابلیت اجرایی شدن بوده است. 


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی که در این زمینه و برای نزدیکی کشورهای اسلامی انجام شود، استقبال می‌کند زیرا معتقد است ما به عنوان کشورهای اسلامی مصالح و منافع بزرگ‌تر و دشمنان مشترکی داریم و این منافع و مصالح ایجاب می‌کند که کشورهای منطقه اختلافات خود را فوری کنار بگذارند و در کنار یکدیگر قرار گیرند.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: در کنار یکدیگر قرار گرفتن کشورهای اسلامی برای منطقه و ثبات و امنیت در جهان خوب است و باعث می‌شود کشورهای ثالث و برخی رژیم‌های نامشروع از این اختلافات سوء استفاده نکنند.   


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته