دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1398 - 08:31
امیرآبادی:

یک خانمی 32 هزار سکه و 6 هزار خودرو خریده است/ماجرای رشوه آخوندی به قضات

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره وزارت آخوندی، وی یک گردشکار را رئیس حراست کرده بود که به برخی از اعضای ستاد مبارزه با زمین خواری استان تهران آپارتمان دهد.
کد خبر : 407271

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، احمد امیرآبادی فراهانی با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران اظهار کرد: یک خانم از کجا می‌تواند 32 هزار سکه و بیش از 6 هزار خودرو خریداری کند؛ خرید خودرو یا سکه در حقیقت خلاف قانون نیست و هیچ قانونی هم نگفته که اگر سکه بخرید خلاف قانون است؛ اما نکته مهم این است که ما کشور را به کجا هدایت می‌کنیم؟


 وی ادامه داد: اینکه یک خانومی در این کشور بدون اینکه زحمتی کشیده باشد یا سابقه تجاری آنچنانی داشته باشد، آیا فرآینده‌ها را برای دریافت این موارد سپری کرده است؟ بررسی ها نشان می‌دهد که ایشان فرایندها را طی نکرده است؛ چگونه ممکن است به راحتی بتواند این تعداد خودرو و ماشین و سکه بخرد؟ ایندر حالی است که مردمی که یک خودرو ثبت نام کرده‌اند باید ماه ها در نوبت دریافت خودرو باشند.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما باید دقت کنیم که به کجا می‌رویم. من یک مثال زدم که تفکر غربی وجود دارد که هر کس هر چقدر توانست سود کسب کند و از هر طریقی سود کسب کند آدم زرنگی است.در حال حاضر این تفکر در حال نفوذ در فرهنگ ما است و برخی مسئولان به نفوذ این تفکر کمک می‌کنند.


وی افزود: 30 میلیارد دلار ارز4200 در طول این دوسال به خصوص سال 97داده شد، ما به تفاوت آن حدود 300 میلیارد تومان می‌شود، این پول کجا رفته و چه چیزی وارد کشور شده است؟ افرادی مانند ایشان و آقایانی مانند ایشان وارد عرصه اقتصاد می‌شوند و از رانت استفاده می‌کنند.


امیرآبادی ادامه داد: در بحث خودرو هم تخلفاتی بوده است که خودرو را به صورت سبدی فروختند.  اواخر مجلس نهم به اتفاق توکلی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را ارائه دادیم و کارهایش انجام شد؛ اما به دلیل تلاشی  وزیر سابق مسکن در این ماجرا، رأی نیاورد. این موضوع مجدداٌ در این مجلس این مسئله هم مطرح شد. 


وی افزود: وزیرسابق از یک سو می‌گفت ما حدود یک میلیون  خانه خالی داریم، ولی وقتی می خواستیم بر این‌ها مالیات ببندیم دولت اعلام آمادگی نمی‌کرد؛ از سوی دیگر لابی‌هایی که در مجلس شکل می‌گیرد چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، مسائلی که در مجلس وجود دارد، باعث می‌شود این اتفاق بیفتد.


امیر آبادی گفت: از طرفی هم لابی‌هایی که در مجلس شکل می‌گیرد و ارتباطاتی که با نمایندگان برقرار می‌شود به ایناتفاق دامن می‌زند. مثلاً سر قضیه  اعاده نامشروع مقامات طرحی به اتفاق محمد دهقان نوشتیم  که دو سال دعوا داشتیم  تا بالاخره به صحن آمد


 وی درباره اینکه  برخی از نمایندگان واحد مسکونی گرفتند تا از استیضاح منصرف شوند، گفت: آن قضیه  در مجلس نهم و در دوره آقای آخوندی بود. من در آن زمان مطالبی را درباره قضات مطرح کردم. در دوره وزیر راه و شهرسازی قبلی، وی یک گردشکار را رئیس حراست کرده بود که به برخی از اعضای ستاد مبارزه با زمین خواری استان تهران آپارتمان دهد. وی هم ذیل این موضوع نوشته بود موافقت می‌شود؛ اما قضات قبول نکرده بودند. برخی از نمایندگان گرفتند و برخی موفق نشدند، بگیرند. حتی نمایندگان به صورت قسطی هم نباید این کار را کنند. حدود 4 تا 5 نماینده این کار را کردند که اسامی آنها مشخص است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته