دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1398 - 13:28
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

دوران ماه‌ عسل وزارت بهداشت تمام‌ شده و در دوران سختی به سر می‌بریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: برخی دوستان هنوز در حال و هوای پول و اسکناس هستند، اما بدانید دوران ماه‌ عسل وزارت بهداشت تمام‌شده و در دوران سختی به سر می‌بریم.
کد خبر : 406900
thum-d0968e5e3d4314167778-99dd37f8-286b-4b8f-8a46-b2d28a7c23aa.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی صبح امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسرکشور در مشهد، اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توانست سه اقدام مهم را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام دهد.


وی به کنترل بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده به‌عنوان اولین اقدام اشاره کرد و افزود: پرونده الکترونیک سلامت، برنامه مهم دیگری بود که سال‌ها بر زمین‌مانده بود.


نمکی ادامه داد: فقط آدم‌های فنی اهمیت پرونده الکترونیک سلامت را متوجه می‌شوند که چه آثاری در حوزه سلامت خواهد داشت.


وزیر بهداشت به برنامه کنترل فشارخون در کشور اشاره کرد و افزود: در آینده خواهیم دید اجرای این برنامه چه آثاری در نظام سلامت خواهد داشت.


نمکی با اشاره به شیوع بیماری‌های غیرواگیر، گفت: با کنترل فشارخون ۳۰ میلیون و۷۰۰ هزار نفر و شناسایی دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید بیماران مبتلا به فشارخون، گفت: دراین‌بین، بیش از ۱۰ میلیون نفر در معرض خطر پرفشاری خون قرار دارند که برنامه ما، کنترل بیماری این افراد است.


وی در ادامه به برنامه سلامت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در جهت کنترل پوسیدگی دندان‌های کودکان و دانش‌آموزان داریم که تلاش می‌کنیم با قوت اجرا و دنبال شود.


وزیر بهداشت در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه قرار است طرح تحول سلامت متوقف شود، گفت: عده‌ای به دنبال ایجاد روان‌پریشی در جامعه هستند و می‌گویند طرح تحول سلامت مثل برجام می‌رود.


وی ادامه داد: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت و ما تلاش می‌کنیم با کنترل هزینه‌ها، این طرح تداوم یابد.


وزیر بهداشت تأکید کرد: قطار طرح تحول سلامت متوقف نخواهد شد اما نیازمند بازنگری است که اگر نبود، دوستان در ادامه اجرای آن نمی‌ماندند.


وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: برخی دوستان هنوز در حال و هوای پول و اسکناس هستند. اما بدانید دوران ماه‌عسل وزارت بهداشت تمام‌شده است و در دوران سختی به سر می‌بریم.


نمکی ادامه داد: پول نداریم که ولخرجی کنیم و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز را که اولویت ندارد و غیرضروری است، متوقف کنند.


وزیر بهداشت به وضعیت دارو اشاره کرد و افزود: سیاست و اولویت نخست ما، تولید داخل و جلوگیری از واردات داروهای مشابه تولید داخل است.


انتهای پیام/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته