دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 10:09
وزیر بهداشت:

پزشکان داروهای برند و خارجی را تجویز نکنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای حمایت از تولید داخل اجازه ورود داروهای برند و خارجی را نمی‌دهیم بنابراین پزشکان نباید این داروها را تجویز و بیماران را سرگردان کنند.
کد خبر : 404606
سعید+نمکی.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سعید نمکی گفت: در حال تلاش هستیم داروهای اساسی و تجهیزات پزشکی با اولویت تولید داخل و کنترل واردات به نفع تولیدکنندگان داخل مدیریت شود.


وی افزود: در حال حاضر مشکل اساسی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی علیرغم تمامی فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه نداریم.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در مورد ذخیره و موجودی انبار داروهای کشور و تجهیزات موردنیاز گزارشی به کمیسیون بهداشت ارائه شد که بر این اساس خوشبختانه در حال حاضر مشکل اساسی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی باوجود تمامی فشارهایی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است نداریم و امیدواریم با همین رویه در آینده بتوانیم پیش برویم و مردم با مشکلی به نام کمبود داروهای اساسی و تجهیزات پزشکی مواجه نشوند.


وی در مورد تأمین ارز برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی، ادامه داد: خوشبختانه با کمک بانک مرکزی و دستور رئیس‌جمهور و کمکی که تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه مجلس داشتند تا این لحظه مشکل اساسی در رابطه با ارز نداریم و مشکلی که داریم در رابطه با نقل و انتقالات پولی و مالی و راه‌های ورود است که خوشبختانه پیگیری‌های مستمری از راه‌های مختلف داشتیم که باعث شد تا این لحظه مشکل اساسی نداشته باشیم.


نمکی یادآور شد: مشکلی که ممکن است مردم ما به‌عنوان کمبود دارو در نسخه‌نویسی برخی همکاران حس کنند این است که برای دلیل حمایت از تولید داخل اجازه ورود داروهای برند و خارجی را نمی‌دهیم؛ ممکن است برخی پزشکان در نسخه‌ها داروی خارجی را نوشته و بیماران را سرگردان کنند بنابراین از پزشکان خواستیم که با توجه به وجود داروهای مشابه تولید داخل و به‌عنوان یک هموطن و حامی تولیدکنندگان داخلی، داروهای خارجی را تا حد امکان تجویز نکنند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: سعید نمکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته