دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 10:46
برگزیده جشنواره روایت فتنه:

خواص در زمان فتنه باید میان رهبر و امت پیوند برقرار کنند

برگزیده جشنواره روایت فتنه گفت: خواص در زمان فتنه موقعیت ویژه‌ای دارند، از یک‌سو باید از حریم رهبری دفاع کنند و از سویی مردم را برای حمایت از نظام بسیج و میان رهبر و امت پیوند برقرار کنند.
کد خبر : 406586
DSC_0114.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، نخستین جشنواره سراسری هنر، ادبیات و پژوهش «روایت فتنه» در پنج حوزه ارائه مقاله، شعر، خاطره‌نویسی، طراحی پوستر، خلاصه‌نویسی (از کتاب کف خیابون نوشته استاد حداد پور جهرمی) در دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار شد. 


خبرنگار آنا به‌دنبال کسب مقام سوم این جشنواره در بخش ارائه مقاله توسط استاد آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفتگویی با این استاد فرهیخته درباره جشنواره، اهداف و موضوع مقاله‌ای که ارائه کرده انجام داده است که در ادامه می‌آید.


مریم رئوف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رشت درباره دلایل موفقیتش در این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در سطح ملی و با همکاری همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توسط معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار برگزار شد.


وی گفت: از بهمن 97 دبیرخانه دائمی این جشنواره به همت معاونت فرهنگی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات و پژوهشکده نوآوری و فناوری در واحد علوم و تحقیقات دایر شد و مهلت ارسال آثار تا پایان اسفند 97 بود.


برگزیده جشنواره روایت فتنه مهم‌ترین اﻫﺪاف این ﺟﺸﻨﻮاره را ﺗﺤﻘﻖ اﻧﺪﯾﺸﻪ‌ﻫﺎی ﺣﻀﺮت اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ(ره) و ﺣﺮﮐﺖ در ﻣﺴﯿﺮ منویات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈّﻢ رﻫﺒﺮی عنوان کرد و افزود: ﻟﺰوم بصیرت‌افزایی و دﺷﻤﻦ‌ﺷﻨﺎﺳﯽ، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﻨﯿﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ در ﺣﻮزه اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ از جمله اهداف این جشنواره بود.


رئوف، رﺷﺪ ﺑﺼﯿﺮت در ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ، ﺗﺮوﯾﺞ و ارج نهادن به آثار هنری، ادﺑﯽ و ﻣﮑﺘﻮب داﻧﺸﮕﺎﻫﯿﺎن در زمینه ﺑﺼﯿﺮت، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﭘﺪﯾﺪآورﻧﺪﮔﺎن آﺛﺎر ﺑﺮﺗﺮ ﺑﺼﯿﺮﺗﯽ، ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﺣﻤﺎﯾﺖ از آنان ،ﮔﺴﺘﺮش ﺣﻮزه ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﭘﮋوﻫﺶ درباره ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار را از دیگر اهداف این جشنواره  برشمرد.
    
استاد آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد رشت موضوع مقاله ارائه‌شده خود در این جشنواره را «عملکرد و بصیرت عوام و خواص در فتنه » بیان کرد و ادامه داد: در این نوشتار روش و شیوه‌های فتنه مورد ارزیابی قرار گرفت، چون شناخت این شیوه‌ها می‌تواند با ایجاد آگاهی و بصیرت در افراد کمکی برای عبور از فتنه باشد و عده‌ای ناخواسته فدای جاه‌طلبی و قانون‌شکنی فتنه‌گران نشوند.


رئوف در پاسخ به این پرسش که دلیل انتخاب شما از واکاوی عملکرد و بصیرت عوام و خواص در بحث فتنه چه بود، پاسخ داد: در آستانه فتنه کسی گمان نمی‌کرد که نشانه‌های مشهود از علائم فتنه در راه است.


وی افزود: چون افراد فتنه‌زده سست و متزلزل هستند، باید تلاش کرد آنان اهل بصیرت و آگاهی شوند تا بتوانند از فریب و خدعه دشمن نجات یابند و به وظیفه اصلی خود عمل کنند.


برگزیده جشنواره روایت فتنه یادآور شد: افراد فتنه‌زده چون در چنگال فتنه گرفتار هستند، فکر می‌کنند به‌صورت خودجوش و از روی اندیشه و فکر و عقیده تصمیم گرفته و حرکت کرده‌اند. 


استاد آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد رشت تصریح کرد: عَلَمِ راه عبور از فتنه بصیرت است که در کنار رفتار خواص با مجهزشدن به سیاست‌های رهبری می‌توان دشمن فتنه‌گر را زمین زد و این به دست نمی‌آید مگر اینکه دسیسه‌ها و شیوه‌های فتنه‌گران را بشناسیم و با بهره‌گیری از رهبری خردمند و سیراب‌‌شدن از چشمه بصیرت راه را بر فتنه‌گران با وحدت ملی به‌ نظام، اعتبار، استحکام و استواری ببخشیم.


رئوف با بیان اینکه در این مقاله  تلاش شده خصوصیات فتنه، راه‌های رویارویی با فتنه، نقش مردم (عوام)، خواص و رهبر در شرایط فتنه بیان شود، خاطرنشان کرد: فتنه، پدیده‌ای اجتماعی و سیاسی است که جامعه را متلاطم می‌کند و درعین‌حال برای رسیدن به مقصد، حالت حق‌به‌جانب و فریبکارانه دارد.


وی گفت: ایجاد شایعه، اتهامات بی‌اساس و دروغ، کم‌هزینه‌ترین ابزار فتنه‌گران است تا بتوانند فکر، عقیده، اعتقاد و اعتماد را در ذهن و دل افراد سست کنند.


برگزیده جشنواره روایت فتنه، شگردهای دیگر فتنه‌گران را  انعطاف از «خط» به « نقطه» عنوان کرد و افزود: فتنه‌گران برای تقویت و استحکام جبهه فتنه، همه‌کسانی را که کمترین وجه مشترک دارند زیر یک پرچم جمع می‌کنند که راه برون‌رفت از آن بصیرت است، چون انسان بصیر صاحب اندیشه و بینش است و راه مستقیم و هدایت را از ضلالت می‌شناسد.


رئوف با بیان اینکه انتخاب رهبر صالح و اطاعت کامل از او با توجه به پیچیدگی‌های فتنه، اهمیت زیادی دارد، گفت: خواص و نخبگان موقعیت ویژه‌ای دارند، از یک‌سو باید از حریم رهبر دفاع کنند از سوی دیگر مردم را برای حمایت از نظام بسیج و میان رهبر و امت پیوند برقرار و مردم را به آینده امیدوار سازند.


وی تصریح کرد: در نگارش مقاله از آیات قرآن و کلام اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و با بهره‌گیری از سخنان گهربار امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه و سخنان رهبری استفاده‌شده است.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته