دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 06:55
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان:

دانشگاه آزاد اسلامی قوچان درمانگاه عمومی مامایی و مرکز مشاوره راه‌اندازی می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان اعلام کرد که راه‌اندازی درمانگاه عمومی مامایی و مرکز مشاوره در سال جاری در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.
کد خبر : 406520
photo5942711248795841087.jpg

غلامرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برای ترم جدید تحصیلی اظهار کرد: با تبلیغات گسترده و نشان دادن ظرفیت‌های موجود این واحد دانشگاهی مانند استادان مجرب و ارائه تسهیلات ویژه از طریق وام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، همه تلاش خود را انجام داده‌ایم تا جذب حداکثری دانشجو داشته باشیم.


وی افزود: اقداماتی برای ایجاد رشته‌های جدید مانند علوم ورزشی در مقطع کارشناسی ناپیوسته و رشته تغذیه، مددکاری اجتماعی، ایمنی، آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و روان‌شناسی بالینی و مهندسی شیمی گرایش داروسازی در مقطع ارشد و مشاوره و ارتباطات اجتماعی در مقطع دکتری صورت گرفته است؛ اما تا وقتی که مجوز صادر و در دفترچه ثبت نشود، نمی‌توان قطعی اعلام کرد که این رشته‌ها به این واحد دانشگاهی افزوده شده‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان تصریح کرد: در ترم جدید از محصولات دو شرکت دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی که در مزایده قبول شده‌اند در بازار استفاده خواهد شد. «گریس نسوز» یکی از این محصولات است که در بازار به فروش خواهد رسید. شرکت دانش‌بنیان دیگر این واحد دانشگاهی در بازیافت ضایعات شیمیایی پتروشیمی‌های بزرگ فعالیت دارد که 50 تن ضایعات شیمیایی را گرفته‌ و بعد از بازیافت، آنها را به  سیانوریک و مواد کلره  تبدیل می‌کند.


کاظمی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان 320 دانشجوی رشته پرستاری و مامایی دارد، تصمیم به راه‌اندازی درمانگاه مامایی در شهرستان قوچان داریم که البته مجوز استانی آن گرفته شده و در ترم جدید آغاز به کار خواهد کرد.


وی مطرح کرد: حدود 20 سال است که رشته روان‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان دایر بوده و 9 استاد هیئت علمی مجرب دارد به همین دلیل برای افزایش درآمدزایی و خدمت‌رسانی به عموم مردم قوچان، مکانی را مد نظر داریم تا مرکز مشاوره داشته باشیم تا مسائل جامعه را در بحث درمانی و مشاوره‌ای توسط این  مرکز حل کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان درباره فعالیت‌های دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این دانشگاه یک شرکت در حال داوری و سه شرکت دانش‌بنیان دارد که شرکت هامرز دانش‌بنیان نوع یک بوده و شرکت الکترونیک صنایع نانو آساک دانش‌بنیان نوپا نوع دو (تولید تراشه الکترو آنالایزر) بوده که در حال بازاریابی و تولید نمونه‌های تحقیقاتی برای اخذ استانداردهای لازم است.


وی افزود: شرکت دیگر که در زمینه دانش‌بنیان فعالیت دارد شرکت آساک شیمی سبزگستر دانش‌بنیان نوپا نوع 2 (تولید سیانوریک اسید از محصولات دورریز OAT پتروشیمی) بوده که اکنون در فضای در اختیار قرار داده شده در داخل دانشگاه در ظرفیت نیمه‌صنعتی (پایلوت) در حال تولید است.


کاظمی تصریح کرد:‌   شرکت هامرز سازه شرق  که نوع محصول تولیدی این شرکت استیک اندرید است و در صنایع کاغذسازی، پتروشیمی و نفت، غذا، دارو و ...کاربرد دارد. با توجه به حساس بودن این ماده پس از اخذ مجوزهای لازم، مراحل بعدی صورت خواهد گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان اظهار کرد: شرکت دیگر الماس فام شیمی محور قوچان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد بوده که اکنون به‌صورت نیمه‌صنعتی (پایلوت) در حال تولید گریس یاتاقان اصلی ماشین‌های حفاری تونل و گریس نسوز پایه بنتون و بازاریابی محصولات خود است. مابقی شرکت‌ها و واحدهای مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی در حال مطالعه و تحقیق در فراخور ایده‌های خود هستند که امید است آنها نیز به موفقیت روزافزون نائل شوند.


وی درباره فعالیت‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به آنا گفت:‌ در مزارع تحقیقاتی این واحد دانشگاهی دو هکتار سیب‌زمینی کشت شده و 10 هزار مترمربع برای کشت زعفران در نظر داریم که 5 هزار مترمربع آن را کشت کردیم و 5 هزار مترمربع دیگر هم در حال آماده‌سازی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان تصریح کرد: این واحد دانشگاهی دارای حدود 50 هزار متر مربع فضاست و در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر دارای امکانات بسیار خوبی بوده که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته