دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1398 - 07:55
معاون سازمان نوسازی مدارس:

24 هزار بخاری نفتی از مدارس کشور جمع‌آوری شد/ کاهش سرانه فضای آموزشی با مهاجرت به تهران

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در ابتدای سال تحصیلی گذشته بیش از 57 هزاری بخاری نفتی داشتیم که 24 هزار عدد از آنها جمع‌آوری شده است.
کد خبر : 406498
14-5.jpg

داریوش ورناصری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در سیستان و بلوچستان زمانی بیش از 400 کلاس درس خشتی و گلی وجود داشت اما امروز این آمار به 167 کلاس رسیده است و در حال حاضر عملیات اجرایی جمع‌آوری بقیه مدارس هم در دست اجراست.


وی با بیان اینکه تا قبل از پایان سال تحصیلی آینده این تعداد نیز جمع‌آوری می‌شود، در خصوص آمار مدارسی که بخاری نفتی دارند، گفت: برخی مدارس کشور در شهرهایی قرار دارند که فاقد بستر گاز هستند و نمی‌توان از سامانه‌های گازی برای آن‌ها استفاده کرد. بالاجبار ناچاریم از وسایل نفتی برای سیستم گرمایشی این مدارس استفاده کنیم.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در حال حاضر 24 هزار کلاس درس داریم که علمک گاز به آن‌ها رسیده است ولی همچنان بخاری نفتی دارند ولی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ابتدای سال تحصیلی مدرسه‌ای وجود نخواهد داشت که علمک گاز داشته باشد و از بخاری نفتی در آن استفاده شود.


ورناصری بیان کرد: در حال حاضر در مدارس یزد، همدان، قم، خراسان شمالی، البرز و تهران هیچ بخاری نفتی برای گرمایش مدارس وجود ندارد و در سایر استان‌ها نیز کار شروع شده و در ابتدای سال با این بخاری‌ها خداحافظی می‌کنیم.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی گذشته بیش از 57 هزاری بخاری نفتی داشتیم که 24 هزار عدد از آن‌ها جمع‌آوری شده است.


وی یادآور شد: در تهران بیش از 2 میلیون دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و به دلیل مهاجرپذیر بودن شهر تهران، در سرانه فضای آموزشی با مشکل روبه‌رو هستیم.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: بخاری نفتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته