دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 20:32
نوبخت خبر داد:

انجام تعهدات دولت برای نوسازی مدارس تا پایان خرداد ماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا پایان خرداد ماه اولین بخش از تعهدات دولت برای تملک، دارایی و نوسازی مدارس انجام می‌شود.
کد خبر : 397294
57662650.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت، در همایش خیرین مدرسه‌ساز که با عنوان «مهر خوبان» عصر امروز در باغ هنر برگزار شد گفت: خیر بودن یک ارزش قابل تقدیر است و خیرین مدرسه‌ساز بیشتر از دیگران قابل تقدیر هستند.


وی با بیان اینکه توسعه واژه کهنی نیست، افزود: از نیمه قرن 20 با این واژه در کشورها مواجهه شده‌ایم و از آن زمان وارد  ادبیات اجتماعی کشورها شده است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم همه در تلاش بودند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند و از همان زمان بحث توسعه مطرح شد.


نوبخت خاطرنشان کرد: توسعه سبب شد 5 تا 7 درصد رشد در ثروت کشورها به وجود بیاید و در همین راستا توسعه انسانی به‌عنوان شاخصی مهم در توسعه کشورها مطرح شد.


وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در راستای توسعه کشور قدم بر می‌دارند و امروز این اقدام خیرین مدرسه‌ساز سبب رشد و توسعه و اعتلای اقتدار ایران است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سه مؤلفه اقتصادی، سلامت و آموزش برای توسعه وجود دارد که ما به جز در مؤلفه اقتصادی در بقیه موارد حرکت‌های خوبی انجام داده‌ایم.


نوبخت در ادامه در خصوص پاسخگویی دولت به تعهدات خود در ساخت مدارس خیرین گفت: ردیف بودجه برای انجام تعهد دولت در ساخت مدارس خیرین را به‌صورت کامل انجام خواهیم داد. 


وی در پایان گفت: در تلاش هستیم اولین بخش از تعهدات خود از اعتبارات تملک دارایی و نوسازی مدارس را تا پایان خرداد تخصیص دهیم و بنا داریم تا پایان سال تعهدات دولت در خصوص بودجه ساخت مدارس را به این بخش بپردازیم.


انتهای پیام/۴۰۸۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته