دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 15:38
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس:

400 کلاس درس خشتی و گلی در کشور وجود دارد

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کل کشور گفت: در حال حاضر 400 کلاس درس خشتی و گلی در کشور وجود دارد.
کد خبر : 406488
343959_264.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، داریوش برناصری در نشست خبری جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی و بخاری‌های نفتی که عصر امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور برگزار شد، گفت: جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی، اولویت اول سازمان نوسازی مدارس است، زیرا این مدارس در هنگام حوادث غیرمترقبه ممکن است آسیب جدی ببیند. این مدارس در تعدادی از استان‌های کشور موجود بوده و در حال حاضر 400 کلاس درس خشتی و گلی در کشور وجود دارد.


وی افزود: در استان‌های لرستان، گیلان، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، خراسان شمالی، قم، همدان، بوشهر و هرمزگان دیگر هیچ کلاس خشتی و گلی نداریم.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کل کشور بیان کرد: در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، سمنان، کردستان، گلستان و خراسان جنوبی هنوز مدارس خشتی و گلی وجود دارد و تا آغاز سال تحصیلی پیش رو، این مدارس نیز جمع‌آوری خواهد شد.


برناصری افزود: در سیستان و بلوچستان زمانی بیش از 400 کلاس درس خشتی و گلی وجود داشت اما امروز این آمار به 167 کلاس رسیده است و در حال حاضر کلاس عملیات اجرایی جمع‌آوری بقیه مدارس هم در دست اجراست. تا قبل از پایان سال تحصیلی آینده این بخش نیز جمع‌آوری می‌شود. در واقع امسال در 30 استان جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی را خواهیم گرفت.


وی در خصوص تعداد بخاری‌های نفتی مدارس نیز گفت: برخی مدارس کشور در شهرهایی قرار دارند که فاقد بستر گاز هستند و نمی‌توان از سامانه‌های گازی برای آنها استفاده کرد. بالاجبار ناچاریم از وسایل نفتی برای سیستم گرمایشی این مدارس استفاده کنیم.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کل کشور ادامه داد: در حال حاضر 24 هزار کلاس درس داریم که علمک گاز به آنها رسیده است ولی همچنان بخاری نفتی دارند. این 24 هزار کلاس درس که با بخاری نفتی دایر هستند، جمع‌آوری می‌شوند.


برناصری بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ابتدای سال تحصیلی مدرسه‌ای وجود نخواهد داشت که علمک گاز داشته باشد و از بخاری نفتی در آن استفاده شود.


وی تأکید کرد: تنها در مدارسی که علمک گاز دارند می‌توانیم بخاری‌های نفتی را جمع کنیم.


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کل کشور بیان کرد: در حال حاضر در مدارس یزد، همدان، قم، خراسان شمالی، البرز و تهران هیچ بخاری نفتی برای گرمایش مدارس وجود ندارد و در سایر استان‌ها نیز کار شروع شده و در ابتدای سال با این بخاری‌ها خداحافظی می‌کنیم.


برناصری تصریح کرد: در ابتدای سال 57 هزاری بخاری نفتی داشتیم که 24 هزار عدد از آنها جمع‌آوری شده است.


وی یادآور شد: در تهران بیش از 2 میلیون دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و به دلیل مهاجرپذیر بودن شهر تهران، در سرانه فضای آموزشی با مشکل روبه‌رو هستیم. 60 هزار کلاس درس در تهران داریم که یک هزار و 200 کلاس فرسوده هستند.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته