دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 18:53

حذف مدارس خشتی و گلی و کانکسی تا پایان سال 97/ معوقات فرهنگیان به ترتیب اولویت پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با توجه به وجود مدارس خشتی و گلی و کانکسی در کشور گفت: در این خصوص برنامه‌هایی داریم که امیدواریم تا پایان سال 97 بتوانیم به این وضعیت بهبود ببخشیم.
کد خبر : 207286

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی نزدیک به 13 میلیون و 210 دانش‌آموز وارد مدارس می‌شوند که برای آغاز دوره آموزشی این افراد 1100 عنوان کتاب درسی یعنی حدود 138 میلیون جلد کتاب چاپ و آماده توزیع شده است.


وی افزود: دوره‌های آموزشی معلمان برای کتاب‌های جدیدالتالیف نیز آغاز شده به گونه‌ای که معلمان با دریافت آموزش‌های لازم وارد کلاس‌های درس خواهند شد.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حدود 810 پروژه عمرانی در اول مهرماه افتتاح خواهد شد، اما متاسفانه هنوز حدود 1000 کلاس درس خشت و گلی و 1800 کلاس کانکسی در کشور وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال 97 بتوانیم این وضعیت را بهبود ببخشیم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از امسال تا چهار سال آینده تعداد زیادی از معلمان در شرایط بازنشستگی قرار خواهند داشت، یادآور شد: در جلسه صبح امروز که با حضور مدیران کل و معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درخصوص روش‌های مختلف تامین و جایگزینی نیروهای انسانی گفت‌وگوهایی انجام پذیرفت که از جمله این پیشنهادات این بود که بتوانیم نیروهایی که دارای توانمندی لازم و تمایل هستند، بازنشستگی خود را به تاخیر بیندازند. البته باید گفت حدود 20 هزار معلم امسال از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل و وارد سیستم آموزشی کشور می‌شوند.


وی افزود: برای تامین نیروی انسانی لازم با سازمان برنامه و بودجه نیز جلساتی را برگزار کردیم. البته باید گفت بنده طی این چند روز از معاونان تمام استان‌ها گزارش‌های لازم را دریافت کردم به گونه‌ای که می‌توانیم بگوییم در آغاز سال تحصیلی با مشکلی مواجه نخواهیم بود.


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که شناخت نقاط ضعف و قوت وزارت آموزش و پرورش چه تاثیری در تصدیگری شما خواهد داشت، گفت: شناخت نقاط ضعف و قوت ممکن است شرط لازم باشد، ولی کافی نیست. وزارت آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری همراه است که واقعا همت جمعی و گفتمان ملی را می‌طلبد که امیدواریم با آمادگی دولت و مجلس بتوانیم این مشکلات را برطرف کنم.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص اقدامات انجام شده برای پرداخت معوقات معلمان یادآور شد: برای پرداخت معوقات با سازمان برنامه و بودجه جلساتی را برگزار کردیم که در تعدادی از این جلسات دکتر نوبخت شخصا حضور داشت و ما در این جلسات آخرین فهرست را تامین و به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم که براساس آن مطالبات فرهنگیان را به ترتیب اولویت عنوان شده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: معوقات فرهنگیان در مجموع هزار میلیارد تومان است که به ترتیب اولویت پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته