دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 17:28
استاندار زنجان خبر داد:

برگزاری جشنواره اقوام و عشایر سراسر کشور در زنجان

استاندار زنجان گفت: جشنواره اقوام و عشایر سراسر کشور از دو هفته آینده به مدت یک‌ماه به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر : 406014
2955965.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری زنجان، فتح‌الله حقیقی اظهار کرد: موضوع گردشگری موضوع مهمی است که در تلاش هستیم یک کار ویژه در این حوزه انجام دهیم.


وی اضافه کرد: در راستای همین موضوع، استان زنجان به افرادی که کار بوم‌گردی انجام می‌دهند، امکاناتی تخصیص می‌دهد و مکان‌هایی که زیرساخت گردشگری دارند نیز امکانات دریافت می‌کند.


استاندار زنجان عنوان کرد: علاوه‌ بر تهیه زیرساخت‌ها، باید جاذبه‌های گردشگری را نیز به همگان معرفی کنیم و در این راستا جشنواره غذای اکو با گستردگی بالا برگزار شد و جشنواره عشایر و اقوام سراسر کشور نیز دو هفته آینده به مدت یک‌ماه در زنجان برگزار می‌شود و در این جشنواره هر روز یک استان خودش را در زنجان معرفی خواهد کرد.


حقیقی با بیان اینکه در راستای اقدامات صورت گرفته، مدت اقامت مسافران از 25 ساعت به 40 ساعت رسیده است، تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام‌شده، اسکان رایگان مسافران در محل‌های اقامتی مشخص‌ شده است.


وی از تهیه اپلیکیشن گردشگری خبر داد و یادآور شد: یکی از اولویت‌های اساسی استان بحث گردشگری است و برنامه‌هایی در این حوزه آغاز شده؛ اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، در صورت تهیه این برنامه، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری خواهیم بود.


استاندار زنجان با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌‌گذاری گردشگری حمایت می‌شود، اظهار کرد: به‌دنبال ایجاد سرمایه پایدار از طریق حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم.


حقیقی درباره تشویق سرمایه‌گذاران نیز اظهار کرد: بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌ شده و در این باره موانع پیش‌‌روی سرمایه‌گذاران برداشته و بسترهای لازم برای فعالیت آن‌ها فراهم شده است؛ به طوری‌ که در حوزه گلخانه قبلا حدود 10 استعلام وجود داشت؛ اما اکنون به یک مورد رسیده و با توجه به تسهیل امور، در این زمینه شاهد افزایش سرمایه‌گذاری هستیم.


وی خاطرنشان کرد: در راستای کشت گیاهان دارویی و فعالیت واحدهای تولیدی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته