دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فدراسیون فوتبال نیازمند راهکار نوین مالی

فدراسیون فوتبال ایران برای آنکه بتواند مشکلات مالی خود را حل کند نیاز به راهکار نوینی دارد.
کد خبر : 405843
fedrasionVAfifa.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون فوتبال با مشکلات شدید مالی مواجه شده است. این فدراسیون بابت جام جهانی 2018 روسیه از فیفا 9 میلیون دلار طلب دارد و مهدی تاج در بیشتر مصاحبه‌های اخیر خود به این موضوع اشاره کرده است.


رئیس فدراسیون فوتبال با پیش کشیدن موضوع طلب فدراسیون از فیفا به این نکته اشاره کرده که در صورت واریز نشدن این پول احتمال آن وجود دارد که مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی قهر کند و با دستیاران خارجی‌اش از ایران بروند، برای همین از بانک مرکزی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک درخواست کمک کرده است.


گام اول تاج درخواست کمک 10 میلیون دلاری از بانک مرکزی بود اما با این خواسته مخالفت شد. رئیس فدراسیون در ادامه از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست کمک کرده اما آن‌ها نیز چراغ سبزی نشان نداده‌اند. رئیس فدراسیون فوتبال به‌رغم آنکه چندین بار به این موضوع اشاره کرده که احتمال قهر ویلموتس وجود دارد اما جواب منفی به او داده شده است.


تاج در مدت‌زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود بارها موفق شد وزارت ورزش را تحت‌فشار قرار دهد و با استفاده از لجبازی‌های این سرمربی پرتغالی و بی‌پولی که در فدراسیون وجود داشت پول لازم برای پرداخت به این سرمربی را تأمین کند. با رفتن کی‌روش نوبت به مارک ویلموتس رسیده و فدراسیون فوتبال بار دیگر می‌خواهد از این ترفند استفاده کند تا بتواند مطالبات سرمربی تیم ملی و دستیارانش را پرداخت کند.


مخالفت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و بانک مرکزی با خواسته مالی فدراسیون فوتبال بیانگر آن است که مهدی تاج و همکارانش باید راهکار نوینی را برای حل مشکلات مالی پیدا کنند و در این میان باید رایزنی و دیپلماسی بین‌المللی برای کمک به فدراسیون فوتبال انجام شود تا طلب فدراسیون از حساب فیفا خارج شود و در اختیار مدیران فوتبال ایران قرار بگیرد.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته