دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 16:26

جای خالی دانشجویان دانشگاه آزاد در چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان کشور

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از حضور در چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان کشور محروم‌اند که برزار کننده‌ها آن مدعی‌اند از حضور تمامی دانشگاه‌ها استقبال می‌کنند.
کد خبر : 405724
156488260.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ورزش دارای دو بُعد اجتماعی و مالی است. در بسیاری از کشورها ورزش به یک صنعت تبدیل‌شده است. در بُعد اجتماعی تمامی افراد جامعه  باید تلاش کنند که ورزش کشور را توسعه بدهند، چراکه ورزش از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند. همچنین ورزش امید، نشاط و انگیزه را به قلب جامعه پمپاژ و منجر به درخشش پرچم کشور در میادین بین‌المللی می‌شود.


از همین رو باید مقوله ورزش را فرا سیاسی و فرا سازمانی پیگیری کرد؛ اما امروزه در بعضی از سازمان‌ها ازجمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه ورزش با تمامی نهادها یکسان برخورد نمی‌شود.


امروزه ورزش دانشگاهی پیش از گذشته موردتوجه قرارگرفته و در این حوزه کارهای زیادی انجام‌شده است. در حوزه ورزش دانشگاهی هنوز شیرینی کسب نهم مسابقات یونیورسیاد حس می‌شود. شیرینی که با حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دست آمد. با وجود اینکه ورزش در این دانشگاه دارای جایگاه ویژه‌ای است اما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از حضور در مسابقات المپیاد همگانی که توسط اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، محروم هستند!


کمال جوانمرد سرپرست مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ما اصلاً در این المپیاد دعوت نشده‌ایم درحالی‌که تمایل داریم در تمامی بخش‌های ورزش دانشگاهی ازجمله همگانی حرفه‌ای و قهرمانی شرکت کنیم. در خصوص عدم حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این المپیاد باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پاسخگو باشد.


اسفندماه سال گذشته محمدحسین علیزاده مدیر اداره تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا  در خصوص عدم حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این المپیاد عنوان کرد: هیچ منعی برای حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این المپیاد وجود ندارد. از همین سال نیز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره از مسابقات شرکت کنند. نگرانی قهرمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات به نظرم موضوعات تصنعی است. درست است شور و هیجان دانشجوها باید باشد و برای خودشان خیلی هم خوب است ولی ما که نباید گرفتار این مسئله شویم.


وی افزود: ما باید تلاش کنیم که همه گروه‌ها در کنار هم سالم و سازنده فعالیت کنند. قطعاً مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به روحیاتی که از ایشان سراغ دارم، بسیار خوب، سازنده و هماهنگ هستند، از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خواهش می‌کنم که بستر حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را هم فراهم کنیم.


مدیر اداره تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هیچ خط‌کشی بین دانشگاه‌ها وجود ندارد و دلیلی برای وجود این خط‌کشی‌ها نیز وجود ندارد. ما در بُعد ملی کار انجام می‌دهیم. هیچ‌کس جای کسی را تنگ نمی‌کند. آن بخش‌ها هم برای ما عزیز هستند، وظیفه ما این است که دانشجویان را نه در قالب شعار، در قالب اینکه از این کشمکش‌های مصنوعی که این دانشگاه آزاد است، این دانشگاه دولتی است، این پیام‌نور است، باید این مسائل را کنار بگذاریم و این کار را آغاز کرده‌ایم. امیدواریم که دانشگاه آزاد اسلامی هم به این جمع اضافه شود.


باوجود در باغ سبز وزارت علوم تحقیقات و فناوری در چهارمین المپیاد همگانی دانشجویان کشور دانشگاه‌های آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، آموزش و درمان حضور ندارند و همین امر منجر شد که این المپیاد نتواند شاکله ملی بودن را از آن خود کند.


دوباره علت عدم حضور دانشگاه آزاد اسلامی را در چهارمین المپیاد همگانی دانشجویان کشور را از علیزاده جویا شدیم، وی گفت: با حضور این دانشگاه المپیاد کشوری به المپیاد ملی تبدیل می‌شود که برگزاری این المپیاد کار سختی است. ما از حضور این دانشگاه‌ها نیز استقبال می‌کنیم.


حال این سؤال مطرح است که چگونه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد ورزشی استقبال می‌کند که برای حضور در این رویداد دعوت نشده است!


اکنون مسئولین برگزاری این رویداد ورزشی باید پاسخگو باشند که بین دانشجویان دانشگاه‌ها چه تفاوتی وجود دارد که برخی از دانشجویان از حضور در این رویداد کشوری محروم می‌شوند؟


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته