دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 17:14
جوانمرد در گفتگو با آنا مطرح کرد:

بی‌عدالتی در انتخاب کادرفنی/مشکلات مالی عامل کاهش تعداد تیم‌ها در یونیورسیاد بود

سرپرست اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در انتخاب کادرفنی کاروان اعزامی دانشجویان به یونیورسیاد نگاه مهربانانه‌ای به این دانشگاه نداشته است.
کد خبر : 401614
javanmard.jpg

کمال جوانمرد در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با بیان اینکه سی‌امین یونیورسیاد ۲۰۱۹ از 13 تیرماه سال جاری آغاز و تا 23 این ماه ادامه دارد، اظهار کرد: کاروان اعزامی دانشجویان کشورمان به این مسابقات مرکب از ۷۰ نفر (۴۲ ورزشکار و ۲۸ کادر فنی و کادر اجرایی) هستند که این کاروان در تاریخ پنجم، هشتم و سیزدهم تیرماه سال جاری به ایتالیا اعزام می‌شوند.


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی؛ شاکله اصلی تیم ایران در یونیورسیاد


 وی افزود: شاکله اصلی کاروان اعزامی دانشجویان کشورمان به مسابقات یونیورسیاد را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهند. این کاروان ۴۲ ورزشکار دانشجو دارد (22 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۲ نفر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پنج نفر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سه نفر از دانشگاه پیام‌نور) معادل ۵۲ درصد این کاروان را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل داده‌اند و ۴۸ درصد مابقی نیز از مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی - کاربردی و فنی و حرفه‌ای است.


سرپرست اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: کشورمان در رشته‌های تیر و کمان، تکواندو، تیراندازی و والیبال مسابقات یونیورسیاد حضور دارد که ۹ نفر از تیم والیبال، 10 نفر از تیم تکواندو و سه نفر از تیم تیراندازی با کمان از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند. حضور دانشجویان این دانشگاه در المپیادهای ورزشی بین‌المللی نشان می‌دهد که ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی دارای جایگاه پرفروغ و پررنگی است.


جوانمرد عنوان کرد: با توجه به اینکه شاکله اصلی کاروان اعزامی دانشجویان کشورمان به مسابقات یونیورسیاد را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل داده‌اند اما در انتخاب کادر فنی و کادر اجرایی عدالت برقرار نشده است. بیش از نیمی از بار ورزش به دوش دانشگاه آزاد اسلامی است. درحالی‌که حتی یک مربی، یک سرمربی و یک کادر فنی از این دانشگاه در این کاروان نیست. این موضوع جای گلایه و تأمل دارد.


فدراسیون در انتخاب کادر فنی نگاه مهربانانه‌ای به دانشگاه آزاد نداشته است


وی افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری باید با دانشگاه آزاد اسلامی مهربان‌تر باشد. این دانشگاه همیشه یار و مددکار فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی بوده و اساس این فدراسیون را تشکیل داده است. اما این فدراسیون در انتخاب کادر فنی کاروان اعزامی دانشجویان به سی‌امین یونیورسیاد نگاه مهربانانه‌ای به این دانشگاه نداشته است. این نگاه نیاز به بازنگری دارد.


سرپرست اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمانی که ۵۲ درصد کاروان اعزامی کشورمان به سی‌امین یونیورسیاد از یک سیستم است اما سرمربی و مربی از آن سیستم نباشد قطعاً بر خروجی کار ازنظر کیفیت و کسب نتایج تأثیر منفی می‌گذارد.


جوانمرد در خصوص حضور کاروان اعزامی کشورمان در مسابقات یونیورسیاد توضیح داد: تنها دو تیم والیبال و تیراندازی در مراسم افتتاحیه حضور دارند. مابقی تیم‌ها نیز تنها در مسابقات شرکت می‌کنند.


فدراسیون به اعزام دو و میدانی و تنیس روی میز به یونیورسیاد تمایل نداشت


سرپرست اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: علت حضور کمرنگ کشورمان در مسابقات یونیورسیاد را مسائل مالی مطرح کرد و افزود: هرچند گفته می‌شود مسائل مالی بر اعزام تیم به این مسابقات تأثیرگذار نبوده است اما من معتقدم مشکلات مالی منجر به کاهش حضور کشورمان در مسابقات یونیورسیاد شده است. از همین رو نیز ۵۰% کاروان اعزامی کشورمان افت پیدا کرد.


وی تصریح کرد: در جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون دو و میدانی و فدراسیون تنیس روی میز اعلام آمادگی کردند که تیم به این مسابقات اعزام کنند و در مسائل مالی نیز به فدراسیون ملی ورزش‌ها دانشگاهی کمک کنند. اما فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تمایلی به این موضوع نشان نداد و ما هنوز نمی‌دانیم علت این عدم تمایل چه بوده است!


دانشگاه آزاد را به المپیاد ورزش همگانی دانشجویان راه ندادند


جوانمرد در خصوص عدم حضور دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان کشور بیان کرد: ما اصلاً در این المپیاد دعوت نشده‌ایم درحالی‌که تمایل داریم در تمامی بخش‌های ورزش دانشگاهی ازجمله همگانی حرفه‌ای و قهرمانی شرکت کنیم. در خصوص عدم حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این المپیاد باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پاسخگو باشد.


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته