دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک متخصص طب سنتی مطرح کرد؛

درمان و مرهم زخم‌های سطحی بدن با استفاده از شیوه طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: گوشت له‌شده خربزه مرهم مناسبی برای زخم‌های سطحی بدن است و افرادی که مزاج سرد دارند باید خربزه را با گلاب و یا سکنجبین مصرف کنند.
کد خبر : 405539
1631491122419314521911520524919012525512118494.jpg

فاطمه نجات‌بخش در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص میوه خربزه و تأثیر آن بر سلامت افراد گفت: خربزه گیاهی بوته‌ای خزنده و یک‌ساله و شبیه بوته خیار است. برگ‌های خربزه پهن است و گل‌های زرد دارد.


وی افزود: خربزه حاوی مداد قندی و املاح و ویتامین و دارای آب فراوان و در چندرنگ یافت می‌شود.


این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طبع خربزه گرم و تر است، اضافه کرد: مصرف زیاد این میوه بدن را چاق می‌کند و باید به میزان مناسب از آن مصرف شود.


نجات‌بخش ادامه داد: خربزه قی‌آور است و در موارد رفع مسمومیت و شکم‌درد به کار می‌آید. در یرقان و زخم داخل بینی نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.


وی اضافه کرد: جوانه و گرد ریشه خربزه افزاینده شیر مادران است و برای رفع سنگ کلیه و مثانه مصرف خربزه بسیار مفید است.


این متخصص طب سنتی با توصیه به اینکه نباید به میزان زیاد این میوه را مصرف کرد، گفت: زیاد خوردن خربزه مسهل است و باید حتماً بین دو غذا خورده شود و خوردن 5 گرم از پوست خشک‌شده خربزه برای دفع سنگ‌های صفراوی توسط پزشکان طب سنتی برای درمان این بیماری توصیه می‌شود.


نجات‌بخش ادامه داد: تخم خربزه ملین است و سبب ازدیاد ادرار و پاک کردن کلیه و مثانه و پاک کردن اسید اوریک از بدن می‌شود و درصورتی‌که فردی به این بیماری‌ها مبتلا باشد خوردن خربزه را به آن‌ها توصیه می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه خربزه به دلیل داشتن پتاسیم در درمان رماتیسم و بیماری‌های کبدی مفید است، اضافه کرد: مصرف خربزه برای رشد کودکان مفید است و می‌تواند سبب تسویه خون و محرک دستگاه گوارش باشد. خوردن کوبیده تخم خربزه دافع انگل معده و سوزش مجاری اداری است.


این پزشک طب سنتی خاطرنشان کرد: برای تقویت سلول‌های مغزی و فعالیت سیستم‌های عصبی می‌تواند از خربزه استفاده کرد.


از سوی دیگر گوشت له‌شده خربزه مرهم مناسبی برای زخم‌های سطحی بدن است و افرادی که مزاج سرد دارند باید خربزه را با گلاب و یا سکنجبین مصرف کنند.


نجات‌بخش با تأکید بر اینکه بوعلی سینا پوست خربزه را عاملی برای پاک‌سازی پوست عنوان می‌کند، عنوان کرد: پوست خربزه برای لکه‌های سیاه‌وسفید و التهابات پوستی نافع است و اگر مغز آن را با آرد گندم خمیر کرده و آن را در مقابل آفتاب خشک کنند بسیار مفید است.


وی افزود: اگر خربزه ناشتا خورده شود ایجاد طبع‌های صفراوی می‌کند و اگر بعد از غذاخورده شود موجب ترش کردن غذا می‌شود این ا نباید فراموش کرد که مصرف زیاد آن در معده تولید سم می‌کند و برای افرادی که معده ضعیف دارند توصیه نمی‌شود.


این پزشک طب سنتی تصریح کرد: خربزه در داخل بدن تغییر و تبدیل به صفرا شده و وارد عروق می‌شود و برای جلوگیری از تغییر حالت باید آن را با سکنجبین مصرف کرد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: طب سنتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته