دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1401 - 15:39

سنجد؛ یک لاغر کننده فوق حرفه‌ای!

سنجد؛ یک لاغر کننده فوق حرفه‌ای!
ساختار سنجد مملو از مواد معدنی نظیر فیبر، ویتامین C، ویتامین K، کالری مفید، کارتینوئید‌ها و پلی‌فنول‌ها است.
کد خبر : 815621

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، در میان دانه‌های طبیعی که طب سنتی ارزش بسیاری برای آن قائل است، سنجد نیز خودنمایی می‌کند، دانه‌ای که خواص آن حتی در غرب نیز به اثبات رسیده است.

این دانه خوشمزه دارای خواص بی شماری از جمله کمک به کاهش اشتها و کاهش وزن و لاغری است که در ادامه قصد داریم پرده از اسرار این دانه خوشمزه برداریم.

سنجد و ساختار آن

سِنجـِد از سردهٔ سنجد و بومی آسیای غربی و مرکزی، افغانستان، ازجنوب روسیه و قزاقستان تا ترکیه و ایران محسوب می‌شود که درحال حاضر به طور گسترده در آمریکای شمالی نیز مورد مصرف قرار گرفته است.

درست شنیدید، ظاهرا میوه‌ای که یکی از سین‌های سفره هفت سین ما ایرانی هاست در آمریکا نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید که اولین بار مسئله آثار سنجد بر لاغری توسط یک آزمایشگاه تحقیقاتی در آمریکا مطرح شد. مطالعات فراوانی روی ساختار و مواد مغذی درون سنجد انجام شد که این ادعا را تصدیق کرد.

این میوه شگفت‌انگیز دارای مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن است. سنجد در جثه‌کوچک خود گنجی بزرگ را پنهان کرده است. ساختار سنجد مملو از مواد معدنی نظیر فیبر، ویتامین C، ویتامین K، کالری مفید، کارتینوئید‌ها و پلی‌فنول‌ها است.

در کتاب‌های طب سنتی و پزشکی قدیم، درباره سنجد مطالب زیادی بیان شده است. با مروری بر این کتاب‌های می‌توان اهمیت مصرف این میوه را دانست.

سنجد دارای طبع خشک و سرد است و به همین جهت برای افرادی که دارای طبع گرمی هستند یک خوراکی مناسب است.

مصرف سنجد برای این افراد موجب تعادل در طبع و دمای بدن می‌شود. در فصول گرم سال از مصرف سنجد غافل نشوید. این خوراکی می‌تواند آب بدن شما را معتدل کند؛ اما مسئله مورد بحث ما خواص سنجد برای کاهش وزن است.

سنجد؛ یک لاغر کننده فوق حرفه‌ای!

خواص و مزایای مصرف سنجد

درمان سرماخوردگی به کمک سنجد

سنجد حاوی ویتامین c است که این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از سرماخوردگی و آنفولانزا و گلودرد و تب جلوگیری میکند.

سنجد؛ سدی مقابل رشد باکتری

عصاره موجود در سنجد با جلوگیری از رشد باکتری ها، آن‌ها را متوقف می‌سازد. این عصاره خاصیت آنتی بیوتیکی دارد.

از مبارزه با تومور تا کنترل دیابت به کمک سنجد

مصرف سنجد ضد تومور است و در کنترل دیابت، درمان آرتریت روماتوئید، درمان رتینوپاتی و بیماری‌های پوست مانند پسوریازیس مفید است.

سنجد؛ قاتل کبد چرب

سنجد به عنوان یک دیورتیک قوی و طبیعی عمل می‌کند و با پاکسازی و سم زدایی کبد در درمان بیماری‌های کبدی از جمله ورم کبد و کبد چرب موثر است.

 درمان زخم با کمک سنجد

عصاره سنجد می‌تواند برای درمان زخم و کاهش دهنده التهاب مفید و موثر است.

جوان سازی پوست صورت با مصرف سنجد

ویتامین C بسیار و آنتی اکسیدان‌های موجود در سنجد موجب افزایش کلاژن می‌شود و در نتیجه به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی آن کمک می‌کند.

سنجد؛ مفید برای پوست و مو

برای تقویت مو‌ها و افزایش ضخامت آن، برگ‌های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید به طوری که برگ‌ها نرم و له شوند و سپس از این روغن برای ماساژ پوست سر استفاده کنید.

سنجده پخته شده در روغن زیتون برای رفع درد مفاصل، رفع خارش پوست و افزایش رشد مو‌ها موثر است.

کاهش وزن با مصرف سنجد

سنجد با داشتن فیبر بالا از پر خوری جلوگیری میکند و باعث کاهش وزن می شود.

سنجد؛ ضد استرس

عصاره برگ سنجد در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از کروم، از موش‌ها محافظت می‌کند. این عصاره با ترکیبات شیمیایی خود از سلول‌های موش محافظت می‌کند و با تولید رادیکال‌های آزاد، استرس را برطرف می‌کند

رفع سکسه با مصرف سنجد

برای برطرف کردن سکسه، یک لیوان شیر را به همرته ۵۰ عدد سنجد میل کنید.

سنجد؛ یک لاغر کننده فوق حرفه‌ای!

فواید اعجاب برانگیز پودر سنجد

پودر سنجد دارای مواد مغذی و ویتامین‌های فراوان مثل ویتامین k، ویتامین c، غنی از کلیسیم و آنتی اکسیدان‌های طبیعی بسیاری است. پودر سنجد دارای خواص بسیار زیادی است که درمان آرتروز، روماتیسم و پوکی استخوان که چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است، مهمترین خاصیت آن است.

 همچنین سنجد برای ترمیم شکستگی و ترک استخوان، نیز تاثیر بسیاری دارد.

تاثیر سنجد بر کاهش وزن و لاغری

مصرف ۱۰ دانه سنجد در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش به ویژه معده و روده‌ها می‌شود و از سوی دیگر افرادی که دارای رژیم‌های لاغری هستند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود و منبع غنی فیبر است و در همین راستا گرسنگی را کاهش داده و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.

از سوی دیگر، سنجد همچنین ضد بلغم است و استخوان را محکم کرده و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند.

براین اساس پس از مصرف سنجد، فیبر بسیار خوبی جذب دستگاه گوارش خواهد شد. فیبر سرعت هضم و جذب را کنترل می‌کند و همچنین با ایجاد حس سیری، میل به غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

با وجود مصرف چند دانه سنجد در طول روز و قبل از وعده‌های غذایی، حجم خوراک شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند؛ اما همچنان انرژی مورد نیاز را در اختیار خواهید داشت.

این معجزه سنجد است و در حقیقت می‌توان آن را یک مکمل عالی برای انواع رژیم لاغری دانست.

نحوه مصرف سنجد برای لاغری‌

می‌توان از این میوه به‌عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد که این کار چند مزیت ویژه از جمله کاهش میل به غذا، تأمین مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن و فرم دهی به‌صورت را دارد.

اما چگونه سنجد را مصرف کنیم که بیشترین خواص آن را جذب کنیم؟

برای مصرف سنجد چند راه وجود دارد. این میوه به‌صورتی است که می‌توانید مانند تخمه در جیب‌های خود بریزید و چند دقیقه یک‌بار از آن میل کنید؛ اما شاید بسیاری از افراد از بافت و نحوه خوردن آن راضی نباشند. 
در این حالت از شیر کمک می‌گیریم.

 شیر یکی از بهترین پایه‌های خوراکی است. مخلوط کردن سنجد و شیر باعث می‌شود که خواص سنجد با سرعت بیشتر و بهتری جذب بدن شود.

این کار بسیار ساده است. چند دانه سنجد را با پوست و هسته آسیاب کنید.

سپس آن را درون یک لیوان شیر بریزید و میل کنید. اگر می‌خواهید این معجون سحرآمیز را بهتر کنید، می‌توانید از چند قاشق عسل نیز بهره ببرید.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: سنجد طب سنتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته