امکان دریافت خدمات عمومی بر روی تلفن همراه مردم میسر شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت علیاصغر انصاری گفت: یکی از خدماتی که استفاده از آن روزبهروز رو به گسترش است، نوبتدهی و نوبتگیری است که البته از چندین جهت قابلارائه است؛ یکی اینکه بهصورت عمومی، برخی از مراکز درمانی دولتی، خصوصی و مطبها، ظرفیتهای خود را بهصورت الکترونیکی ارائه میکنند که مردم بدون مراجعه حضوری جهت اخذ نوبت ویزیت، از روزهای قبل اقدام بهنوبت گیری کند.
وی تصریح کرد: شیوه دیگر نوبتدهی و نوبتگیری مربوط بهنظام ارجاع است و وقتی بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات، تشخیص میدهد که بیمار باید به سطوح بالاتر ازجمله پزشک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کند، امکان ارجاع و نوبتگیری در چندین مرکز برای بهیار یا پزشک در سطح یک خدمات وجود دارد و بیمار گرفتار نوبتگیری نیست و این خدمت در حال گسترش است.
معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به وجود سامانههای متعدد و گاهی مشابه و همسو در وزارت بهداشت، گفت: در وزارت بهداشت ازنظر وجود سامانههای متعدد و مشابه و همسو، شاهد تضییع منابع هستیم و برخی سامانهها بدون اینکه به یک معماری یکپارچه وفادار باشند، راهاندازی شده و در یکپارچگی دادهها و فرآیندها، موفقیت چندانی تاکنون نداشتهایم.
انصاری یادآور شد: حتماً مدیران وزارت بهداشت باید مکلف و ملزوم شوند که سامانههای حوزه معاونت خود را با هماهنگی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، با یک معماری و برنامه مشخص، تهیه کنند تا بتوانیم منابع را مدیریت کنیم.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/