دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 15:30
آنا گزارش می‌دهد؛

دورهمی داوری و رؤسای هیئت‌ها در مشهد/ والیبال در اولویت چه کسانی است؟

در شرایطی که همه منتظر هستند تا تکلیف فدراسیون والیبال به‌زودی مشخص شود، مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به دنبال برگزاری مجمع سالیانه هستند!
کد خبر : 404929
AN1I3829.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس از رفتن احمد ضیائی از فدراسیون والیبال به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، افشین داوری در روز 17 آذر 97 به عنوان سرپرست در این فدراسیون منصوب شد. 


طبق قانون دوران سرپرستی در هر فدراسیون 6 ماه است و بعد از آن سرپرست مربوطه باید هر چه سریعتر مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنند. از زمان حضور داوری در فدراسیون والیبال هشت ماه می‌گذرد و هنوز در مورد انتخابات این فدراسیون تعیین تکلیف نشده است، البته داوری در تازه‌ترین اظهارنظراتشان در مورد انتخابات این فدراسیون و پایان دوره سرپرستی‌اش عنوان کرده که در حکمش تاریخی مشخص نشده و او در فدراسیون‌هایی که پیش از این هم به عنوان سرپرست حضور داشته، بیشتر از 6 ماه بود تا شرایط انتخابات را فراهم کرد.


حالا در شرایطی که همه منتظرند تا انتخابات فدراسیون والیبال که یکی از فدراسیون‌های المپیکی و حساس است به‌زودی برگزار شود اما مشخص نیست مسئولان وزارت ورزش به دنبال چه موضوعی هستند که روند انتخابات را به تعویق می‌اندازند. 


البته طبق صحبت‌های داوری قرار بر این بود که بعد از فینال لیگ ملت‌های والیبال مقدمات برگزاری انتخابات  فراهم شود. تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله نهایی مقابل تیم برزیل و لهستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. فینال لیگ ملت‌های والیبال هم برگزار و روسیه به عنوان قهرمان این رقابت‌ها انتخاب شد. 


پرونده ایران در لیگ ملت‌ها بسته شد و حتی قهرمان این مسابقات هم مشخص شدند، اما هنوز تکلیف زمان ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون و انتخابات آن مشخص نشده است. البته تازه‌ترین اقدام فدراسیون والیبال، برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون است که به میزبانی مشهد قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود. حالا این سؤال پیش می‌آید در شرایطی که همه منتظر انتخابات فدراسیون هستند و باید هر چه سریعتر والیبال از بلاتکلیفی دربیاید، چه لزومی دارد مجمع سالیانه برگزار شود؟!


درست 10 روز پس از آمدن داوری در فدراسیون والیبال، مجمع عمومی فدراسیون برگزار  و گزارش مالی سال 96 هم  ارائه شد و حالا درست هفت‌ماه بعد دوباره قرار است مجمع سالیانه فدراسیون والیبال برگزار شود. بدون شک برگزاری انتخابات برای رشته حساسی همچون والیبال در اولویت است و همین موضوع خود نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد. 


ضمن اینکه چهار استان با سرپرست اداره می‌شوند و به نظر می‌رسد اصلی‌ترین اولویت داوری باید برگزاری انتخابات این هیئت‌ها باشد تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند، اما در شرایطی که استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و تهران با سرپرست اداره می‌شود؛ برگزاری مجمع در اولویت است. 


از زمانی که داوری به‌عنوان سرپرست در این فدراسیون انتخاب شد، هر بار در مصاحبه‌هایش به این موضوع اشاره می‌کرد که قصد حضور در انتخابات را ندارد؛ اما پس از مدتی چرخش داوری به‌خوبی احساس شد و هر بار که از او در مورد حضورش در انتخابات سؤال پرسیده می‌شد آن را به آینده موکول می‌کرد، حالا با توجه به برگزاری مجمع عمومی این احتمال می‌رود که این مجمع فرصت مناسبی برای داوری خواهد بود تا بتواند به‌راحتی برای حضور در انتخابات و برنامه‌هایی که در سر دارد تبلیغ کند و رؤسای هیئت‌ها را با خودش همگام سازد. 


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته