دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رکنی:

طرح «پرداخت یارانه دستمزد» در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دستورالعمل پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم‌برخوردار و مناطق غیربرخوردار در این استان اجرایی می‌شود.
کد خبر : 404064
طرح-پرداخت-یارانه-دستمزد-در-خراسان-جنوبی-اجرایی-می-شود.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی، عباس رکنی درباره دستورالعمل «پرداخت یارانه دستمزد» اظهار کرد: به‌منظور اجرای تبصره 4 ماده 32 قانون احکام دائمی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال و ماده 6 آیین‌نامه اجرایی بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه، دستورالعمل پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم‌برخوردار و مناطق غیربرخوردار از اشتغال ابلاغ شد.


وی افزود: یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت به‌موجب شیوه‌نامه به‌صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین 20 تا 35 سال اطلاق می‌شود که فاقد سابقه بیمه‌پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند؛ به‌عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می‌شود.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود.


این مقام مسئول، کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار برای کارفرما به‌منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای تقویت اقتصادی دانش‌بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت‌پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم‌برخوردار را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.


رکنی تصریح کرد: برقراری یارانه دستمزد با توجه به نیاز و شاخص مناطق غیر برخوردار از اشتغال در دو مرحله قابل اجراست، نخست شهرستان‌های کم‌برخوردار از اشتغال در استان‌های منتخب (ایلام، خراسان‌جنوبی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان) دارای نرخ بیکاری بالاتر از میانگین استانی سال 98 که صرفاً برای فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی اجرا می‌شود که بعد از اخذ مدرک تحصیلی، بیش از سه ماه سابقه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی نداشته باشند و حداقل 6 ماه از تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی آنان گذشته باشد. در مرحله دوم این طرح در شهرستان‌های کم‌برخوردار از اشتغال در سطح ملی با اولویت شهرستان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر از میانگین ملی قابل اجراست.


انتهای پیام/4121/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته