دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بیانیه دانشگاه آزاد واحد خوی مطرح شد؛

رنج اسلام از دو ناحیه جهل و التقاط

در بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به مناسبت هفته عفاف و حجاب آمده است: اسلام در پانزدهمین قرن حیات خود همیشه از دو ناحیه جهل و التقاط رنجیده است.
کد خبر : 403835

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خوی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به مناسبت هفته حجاب و عفاف بیانیه‌ای صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: کشف حجاب در 17 دی‌ماه 1314 و کشتار مردم در مسجد گوهرشاد در  21 تیر‌ماه 1315 دو روز ننگین در تاریخ معاصر ایران با اتكا به پیشینه التقاطی بابیت و مشروطه‌خواهی منهای اسلام در بستر جهل رضاخانی نسبت به فرهنگ ملی و دینی این مرز و بوم كهن واقع شد.


17 دی 1314 سالروز كشف حجاب و به تعبیر امروزی سالگرد اجبار بی‌حجابی بر بانوان مسلمان ایرانی و 21 تیر 1315 سالروز خونریزی و هتك حرمت مسلمین و اماكن اسلامی برای تأکید بر قانون منع حجاب است.


در بخش دیگری از این بیانیه اشاره شده است: اسلام در پانزدهمین قرن حیات خود همیشه از دو ناحیه جهل و التقاط رنجیده شده است. التقاطی كه در بستر افكار علی‌محمد باب و در رفتار رهبران جریان بابیت در دوران بعد از رحلت پیامبر تكلیف دینی را ساقط می‌دانستند تا آنجا كه طاهره قره‌العین از رهبران بابیت در منبر مساجد كشف حجاب می‌کند و بر این امر خون‌ها می‌ریزد.


التقاطی كه در  بستر افكار جنبش زنان مشروطه غیر مشروع،  قوانین حاكم بر مسلمین را از جامعه مدرن فرنگ آن روز گرته‌برداری می‌کنند، و این دو با جهل رضاخانی و استبداد ناشی از آن، دو واقعه ننگین را بر جامعه‌ای كه در قبل و بعد از اسلام عفاف و حجاب زنان و مردان آن زبانزد تاریخ بود رقم می‌زند و امروز همان التقاط و همان جهالت در قامت و قبایی نو سر برآورده است.


در ادامه تأکید شده است:  غرب در قرن 21 نسخه عفاف و خانواده را برای خود می‌پیچد و جامعه ایران را كه پیش به‌سوی افق‌های تشكیل تمدن عظیم اسلامی دارد در رقابتی ناسالم درگیر تزلزل حجاب و خانواده می‌کند، و این محتوای تمام سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی آمریكا و اتحادیه اروپا نسبت به ایران اسلامی عزیزمان است.


نمود این محتوای پردرد است كه در خیابان انقلاب، حجاب را دار می‌زند و در عرصه اقتصاد هزینه حجاب برتر را بیش از هزینه بدحجابی، بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند.


در این بیانیه اذعان شد: اما عفت زنان ایران مسلمان و غیرت مردان مسلمان این دیار ریشه در فطرت انسانی و بینش اسلامی دارد و باد ناملایم عرایض و غرایز زودگذر قامت زن و مرد باعفت این مرزوبوم را می‌آزارد ولی بر زمین نمی‌زند و این امر بیمه قرآن و اهل‌بیت و خون پاك مدافعین حریم ثقلین است. 


در پایان این بیانیه با اشاره به نقش دانشگاه در اشاعه امر حجاب و عفاف تصریح شده است: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف وظیفه خود می‌داند از این ارزش و فریضه الهی و مایه افتخار زن ایرانی مسلمان حمایت و  برای ترویج و شناساندن فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کرده و از نفوذ مصادیق مبتذل فرهنگ غرب در محیط دانشگاه و جامعه جلوگیری کند.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

برچسب ها: کشف حجاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته