دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1398 - 15:17
پیرحسینلو:

دریافت عوارض زوج و فرد در سال 97 از سوی شهرداری مخالفان چندانی ندارد

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: موضوع دریافت عوارض از طرح زوج و فرد در سال 97 پیچیدگی چندانی ندارد و فقط عده معدودی مخالف آن هستند.
کد خبر : 403682
image_news_113115.jpg

علی پیرحسینلو در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با اختلاف‌نظر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به دریافت عوارض دریافت شده طرح ترافیک در سال 97 اظهار کرد: این موضوع اختلاف‌نظری بین چند عضو شورا، مشخصاً آقای علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و چند تن دیگر از اعضاست که البته فرمانداری هم برداشت شهرداری تهران از این قانون را درست ارزیابی کرد، هر چند بعداً نظر متفاوتی را ارائه دادند.


وی با بیان این‌که پلیس راهور هم برداشت شهرداری تهران را در خصوص عوارض دریافت شده طرح زوج و فرد در سال 97 قبول داشت، گفت: اختلاف‌نظر بر سر موضوع دریافت عوارض مربوط به متخلفان محدوده دوم است، یعنی همان محدوده زوج و فرد که وقتی افراد در روز مخالف پلاک‌شان در محدوده زوج و فرد به‌صورت غیرمجاز تردد می‌کردند هم توسط پلیس جریمه می‌شدند و هم عوارض بدهکار شدند.


مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اذعان کرد: هر وقت در قانون نهادی یک چیز را مصوب کرد، قاعدتاً مفسر آن نیز خودش است مگر این‌که در قانون ذکر شده باشد و در خصوص مصوبات شورا در این خصوص هیچ تصریحی در قانون نداریم لذا طبق منطق حقوقی شورا چیزی را مصوب کرد و ابهامی در آن وجود داشت، تفسیرش با خودش است.


پیرحسینلو افزود: پس از اعلام این اختلاف‌نظر از سوی آقای علیخانی در پاییز 97، معاون حمل و نقل و ترافیک در نامه‌ای تفسیر شهرداری را مبنی بر این‌که هر کسی که در روز مخالف به درون محدوده زوج و فرد بیاید هم عوارضش را باید پرداخت کند و هم جریمه شود و اگر نظر شورا برداشتی مغایر با این است اعلام کنند تا ما آن را اصلاح کنیم.


وی تصریح کرد: از آن تاریخ تاکنون هیچ نهاد قانونی و حتی شورای شهر هم در ارتباط با این موضو ع نظر متفاوت با شهرداری ارائه نداده است و چندی پیش بخش دیگری از مصوبه دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد به هیئت حل اختلاف، نظر شهرداری را مجدداً تأیید کرد.


مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که اسفند ماه گذشته پلیس راهور شکایتی را در این خصوص به دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن تفسیر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با برداشت پلیس راهور مطرح کرد، گفت: پلیس راهور دلایل مختلفی را برای بیان غیرقانونی بودن تفسیر شهرداری تهران از قانون ارائه کرده است ولی هنوز نظر جدیدی اعلام نشده است. هرچند استنباط شفاهی از سوی این نهاد نیز تأیید‌کننده نظر شهرداری تهران است.


پیرحسینلو در پایان گفت: به هر صورت این موضوع پیچیدگی زیادی ندارد و تنها عده معدودی بحث تخلف بودن آن را مطرح می‌کنند.


انتهای پیام/4105/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته