دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کشتی‌آرای:

شاهد رکود بی‌سابقه در بازار طلا هستیم/ حباب سکه به 300 هزار تومان رسید

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف معتقد است که با ثبات در بازار ارز و تعمیق رکود در فضای کسب‌وکار، بازار طلا نیز با رکود بی‌سابقه‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.
کد خبر : 403278
7542342791.jpg

محمد کشتی‌آرای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، در رابطه با اوضاع این روزهای بازار طلای جهانی و داخلی گفت: طی دو هفته گذشته شاهد رویدادهایی در جهان بودیم که منجر به نوسان شدید قیمت طلای جهانی شد و به همین ترتیب تأثیر خود را بر بازار داخلی گذاشت.


وی افزود: پس از توقیف کشتی ایرانی در جبل‌الطارق، قیمت ارز به‌طور نسبی افزایش پیدا کرد و بازار طلا هم به نسبت آن تقویت شد اما با روند کاهشی قیمت ارز و ثبات در بازار، قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته‌اند.


رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران معتقد است که بازار طلا به واسطه ثبات بازار ارز و تعمیق رکود در کسب‌وکار به رکودی فراگیر رسیده است و تا زمانی که رونق به دیگر کسب‌وکارها بازنگردد، بازار طلا همچنان شاهد رکود خواهد بود.


کشتی‌آرای درگیری خانواده‌ها با موضوع کنکور را از دیگر عوامل رکود در بازار طلا طی هفته‌های گذشته اعلام کرد و گفت: طبق تجریه در ایام برگزاری کنکور بازار شاهد رکود می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه میل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا نیز کاهش پیدا کرده است، گفت:  با کاهش تقاضای سوداگرایانه در بازار، همچنان شاهد ثبات و رکود در بازار خواهیم بود.


رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که اخذ مالیات از خریداران سکه طلا چه تأٍثیری  بر بازار داشته است، گفت: مالیات به طور قطع باید از افرادی که درآمدهای اتفاقی و ناگهانی دارند، اخذ شود؛ حباب سکه با روندی کاهشی به 300 هزار تومان رسیده است.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
۰
دولت و مردم باید بساط سکه و طلا را از کشور جمع کنند و به جای آن پول ها را به سمت دارای های مولد تولیدی که اشتغال آفرین است ببرند میلیاردها تومان از سرمایه های کشور تبدیل به طلا شده است و در آنجا راکد مانده است....
هلدینگ شایسته