دانشگاهها در دهه پنجم انقلاب حلالمسائل جامعه باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، محمدتقی وردینی صبح امروز در مراسم آغاز دورههای معرفتافزایی و دانشافزایی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: دانشگاه در تعریف ماهوی آن، محلی است که محققان جوان و پژوهشگران مستقل با تکیه بر معلومات به کشف مجهولات میپردازند و سعی میکنند روز به روز دایره این معلومات گستردهتر شود.
وی افزود: دانشگاه محلی است که در آن میتوان به خودشناسی و خداشناسی رسید به عبارتی دیگر دانشگاه محلی است که به راحتی میتوان خود را شناخت و از این طریق خدا را شناخت.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد تبریز به رسالت دانشگاه اشاره کرد و گفت: رسالت دانشگاه فقط آموزشمحور بودن نیست، انتظارات از دانشگاه صرفاً پژوهشی، مهارتی و کارآفرینی هم نیست. در دهه پنجم انقلاب دانشگاه باید دانشگاه اجتماعی و چندبعدی باشد و در تمام ابعاد آموزشی، پژوهشی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حل المسائل مشکلات جامعه باشد.
وردینی با اشاره به فرمایشهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: جایگاه دانشگاه و استاد در گام دوم انقلاب پررنگ است. نقش علم و پژوهش، نقش جوانان و استادان، تبیین سبک زندگی اسلامی و غربشناسی از مؤلفههای گام دوم انقلاب است که در موضوعات در کارگاههای معرفتافزایی و دانشافزایی استادان به آن پرداخته خواهد شد.
وی افزود: ضرورت حضور در این کارگاه بر کسی پوشیده نیست و صرفنظر از تأثیر مثبت حضور در این جلسات که در فرآیند ارتقای استادان در استادیاری، دانشیاری و استادی دارد باید استادان اهمیت چنین کارگاههایی را مدنظرداشته باشند.
دبیر هماندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در مراسم آغاز دورههای معرفتافزایی و دانشافزایی استادان واحد تبریز گفت: دورههای دانشافزایی و معرفتافزایی در صورتی مفید واقع خواهد شد که در کنار تدریس و توضیحات استادان دورهها، اعضای هیئت علمی شرکتکننده دقت و تأمل کافی بر روی موضوع داشته باشند.
میرابراهیم آقازاده با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه اگر دانشگاه اصلاح شود، جامعه اصلاح میشود، گفت: دانشگاه نقش محوری و اساسی در جامعه ما و پیشبرد انقلاب دارد، بخش اعظم ظهور و بروز انقلاب از دانشگاهها و حوزههای علمیه بوده است، وحدت حوزه و دانشگاه بود که منجر به خروج بیگانگان و استعمارگران از کشور شد.
انتهای پیام/4062/
انتهای پیام/