دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1397 - 09:32
از سوی دانشجوی واحد میانه صورت گرفت؛

تالیف کتاب هم‌افزایی با رویکرد توانمندسازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون‌زایی

کتاب هم‌افزایی با رویکرد توانمندسازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون‌زایی از سوی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تألیف و به چاپ رسید.
کد خبر : 283152

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر سیداکبر ساداتی نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی استعدادهای برتر رشته منابع خاک – فیزیک و حفاظت خاک دانشگاه آزاد اسلامی میانه و نویسنده کتاب اظهار کرد: «به طور کلی، حمایت از تولید کالای ایرانی، مستلزم بکارگیری درست مؤلفه‌ها­ی اصلی در عرضه (برخورداربودن از کمیت و کیفیت مناسب)، و تقاضا (آگاهی تمام و کمال از ایمنی کالا)، و دارا­بودن از یک وحدت رویه متناسب در رقابت با سایر کالاهای مشابه خارجی است.»


وی افزود: «در این راستا، یکی از پیش شرط‌ هایی که چنین فرایندی در جامعه ایران باید تحقق یابد، باید نسبت به هویت ایرانی بودن خودمان باور ذهنی و تعصب خاصی نسبت به آن داشته باشیم.»


دانشجوی واحد میانه ادامه داد: «قاچاق کالا و نظیر آن، خرید کالای ایرانی را در داخل و خارج کشور کمتر به سمت و سوی تقاضای داخلی و خارجی سوق داده تا جایی که بازیگران اقتصادی و زیرمجموعه­ ها نتوانند به حرکت خود ادامه دهند.»


وی با بیان اینکه عوارض سوء فرآیند (توسعه واردات وخرید کالای خارجی) در تمامی جنبه‌ های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است گفت: «اگر به تمام زوایای محیط اطرافمان نگاه کنیم، متوجه انواع کالاهای لوکس و ضروری می‌شویم که در منازلمان جا خوش کرده‌ اند، درحالی که کالاهای داخلی در انبار مغازه ­ها و کارخانه‌ ها و... خاک می‌خورند و منتظر نگاه ما هستند.»


ساداتی درباره تالیف کتاب خود بیان کرد: «کتاب هم افزایی با رویکرد توانمندسازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی، دیدگاه چند سویه و منسجمی به مخاطب در قلمرو عرضه و تقاضای کالای محصولات داخلی در مقایسه با کالاهای خارجی ارائه می دهد.»


مدرس دانشگاه تصریح کرد: «اگر به طور اصولی و به دور از شعار، در جهت حمایت از کالای ایرانی برآئیم، باید به فکر منطقی کردن هزینه­ های تولید در داخل بوده و در تقویت مؤلفه ­های اصلی اقتصاد درون ­زایی در توسعه پایدار گام برداریم.»


ساداتی رقابت پذیر شدن کالای ساخت ایران، را به جذب مشتری ایرانی و شرکای منطقه ای و بین المللی با اهمیت دانست و گفت: «به جای استراتژی کاهش عرضه کالای درون­زایی، باید به کیفیت، دوام و جذابیت آن که اصل مهمی است بپردازیم زیرا این امر مهم، جذب مشتری را به همراه خواهد داشت.»


کتاب هم افزایی با رویکرد توانمندسازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی در 13 فصل و 138 صفحه از سوی مرکز انتشارات توسعه علوم به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته