دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1398 - 11:02
خدایی در گفتگو با آنا:

ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی کنکور سراسری افزایش یافته است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی کنکور سراسری در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : 402299

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم خدایی صبح امروز در حاشیه برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره ظرفیت‌های رشته‌های پزشکی اظهار کرد: ظرفیت سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. البته تاکنون دانشگاه‌ها ظرفیت‌های قطعی خود را اعلام نکرده‌اند ولی بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی، برای این سه رشته 8 هزار و 700 ظرفیت در نظر گرفته شده است که با اعلام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.


وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا درباره سهمیه سیل‌زدگان استان‌های لرستان و گلستان گفت: پنج درصد سهمیه مازاد دانشگاه‌های این استان‌ها به داوطلبان سیل‌زده اختصاص می‌یابد. سال گذشته به دلیل وقوع زلزله در استان کرمانشاه این سهمیه به داوطلبان این استان نیز اختصاص یافت و دانشگاه کرمانشاه 282 داوطلب مازاد جذب کرد. برای داوطلبان سیل‌زده استان‌های لرستان و گلستان تقریباً به همین میزان سهمیه در نظر گرفته شده است که به صورت مازاد در این دانشگاه‌ها لحاظ خواهد شد. هزینه این سهمیه مازاد را وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به دانشگاه‌ها پرداخت می‌کنند.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج اولیه کنکور امسال دهه دوم مرداد ماه اعلام می‌شود و نتیجه نهایی در دهه سوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.


خدایی درباره ظرفیت پذیرش در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون گفت: در مجموع 730 هزار ظرفیت برای کنکور امسال در نظر گرفته شده که 571 هزار نفر در دوره‌های بدون آزمون جذب می‌شوند. سهمیه دانشگاه آزاد اسلامی نیز 500 هزار نفر است. در مجموع حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در سال جاری می‌توانند به دانشگاه‌ها وارد شوند.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
نگار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
۰
با سلام. من با رتبه ۶هزار منطقه ۳..بنظرتون شانس قبولی داروسازی آزاد یا پردیس دارم؟ با توجه به اینکه گفتین ۸ هزار و ۷۰۰ تا پذیرش دارن رشته های پزشکی
هلدینگ شایسته