دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 16:38
مدیرکل حراست بنیاد شهید در گفتگو با آنا:

خرید و فروش سهمیه ایثارگری برای کنکور کلاهبرداری است

مدیر کل دفتر مرکزی حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ادعای خرید و فروش سهمیه ایثارگری دانشگاه‌ها با هدف کلاهبرداری عنوان می‌شود و امکان پذیر نیست.
کد خبر : 402217
nf00190199-2.jpg

سجاد قاسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نقل‌وانتقال سهمیه ایثارگری دانشگاه‌ها گفت:‌ هر ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور سراسری و داغ شدن تب ورود به دانشگاه، بسیاری از خانواده‌ها که آینده فرزندان خود را در راه‌یابی به دانشگاه‌ها می‌بینند، دستخوش کلاه‌برداری عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو قرار می‌گیرند و با امیدهای واهی که سهمیه ایثارگری فرزندان شاهد را در ازای پرداخت وجوه کلان می‌توانند برای فرزند خود دریافت کنند به دام سودجویان این بازار جعلی می‌افتند و اندوخته خود و خانواده خود را از دست می‌دهند.


وی بیان کرد: سهمیه ایثارگری دانشگاه برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر موضوعی نیست که از سوی شخص حقیقی و یا حقوقی قابل‌انتقال و یا خریدوفروش باشد. قطعاً ادعای انجام هرگونه نقل‌وانتقال سهمیه ایثارگری برای ورود در دانشگاه‌ها برای اشخاص غیر ایثارگر ادعایی واهی و به قصد سوءاستفاده‌های مالی انجام می‌شود. طرح موضوعاتی این چنین از سوی کلاه‌برداران که از عواطف پدران و مادران سوءاستفاده می‌کنند، بسیار شرم‌آور است.


مدیرکل دفتر حراست مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در زمانی شایعه شد که کارت ایثارگری که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده‌های شاهد ارائه شده است، برای استفاده از سهمیه ایثارگری کفایت می‌کند؛ درصورتی‌که کارت ایثارگری بنیاد شهید و امور ایثارگران از 10 المان امنیتی غیرقابل جعل و سوءاستفاده بهره می‌برد. استفاده از سهمیه ایثارگری در دانشگاه‌ها مراتب دیگری غیر از ارائه کارت ایثارگری دارد که یکی از آن‌ها سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران است. خریدوفروش سهمیه ایثارگری دانشگاه‌ها روش نوین کلاه‌برداری سودجویان است.


قاسمی تأکید کرد: انتظار می‌رود مردم در صورت مواجهه با مواردی این چنین درباره ادعای تخصیص سهمیه ایثارگری دانشگاه‌ها در قبال اخذ پول، مراتب را سریعاً به اداره کل حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاع دهند. حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قویاً هرگونه ادعایی، درباره خریدوفروش سهمیه ایثارگری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را رد می‌کند.


انتهای پیام/4100/پ


 


انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته