دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 12:04
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان:

اعتلای معنوی در کنار رشد علمی هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: اعتلای معنوی و اسلامی در کنار رشد علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی هدف والایی بوده که در فضای جدید این دانشگاه به وجود آمده است.
کد خبر : 402104
DSC_0066.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری صبح امروز در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان که در واحد بندرگز این دانشگاه برگزار شد، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: اعتلای معنوی و اسلامی در کنار رشد علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی هدف والایی بوده که در فضای جدید این دانشگاه به وجود آمده و به‌نوعی خواسته مقام معظم رهبری است که مسئولان دانشگاه آن را به‌طور جدی دنبال می‌کنند.


وی درباره موضوع عفاف و آراستگی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کسانی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی دارند، روی مسئله پوشش در دانشگاه متمرکز شدند و با برنامه‌ریزی گسترده سعی در خلل واردکردن و زیر سؤال‌بردن نحوه پوشش در دانشگاه آزاد اسلامی را دارند و این موضوع وظیفه مسئولان و رؤسای واحدها را دوچندان می‌کند تا مراقبت ویژه و جدی‌تری نسبت به آن داشته باشند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مسئولان باید با فعال‌ترکردن کارگروه‌های آراستگی و عفاف در واحدها و برگزاری جلسات و برنامه‌های منسجم فرهنگی در زمینه حجاب توجه بیشتری به نحوه پوشش در دانشگاه داشته باشند.


طاهری با بیان اهمیت کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: ارائه تهیه سند راهبردی فرهنگی دانشجویی از اقدامات مؤثر معاونت فرهنگی دانشجویی است که به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد و توجه‌کردن به کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی از مهم‌ترین سرفصل‌های سند راهبردی است که در دستور کار معاونت‌های فرهنگی دانشجویی سراسر کشور قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: رؤسای واحدهای دانشگاهی باید زمینه فعالیت بهتر و حداکثری دانشجویان در کانون‌های فرهنگی هنری و انجمن‌های دانشجویی را فراهم کنند تا دانشجویان راحت‌تر بتوانند در کنار درس و دانش، به فعالیت در امور فرهنگی اجتماعی در کانون‌ها و انجمن‌ها در کنار معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ها بپردازند و موجب رونق و شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، تشکیل معاونت جدید علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی را مهم عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب و مؤثر در فضای جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر است که در آغاز تشکیل در دانشگاه، دستورالعمل تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها را ابلاغ کرد و واحدهای دانشگاهی را موظف کرد تا هیئت اندیشه‌ورز را به‌عنوان تعالی اندیشه و هنر در دانشگاه‌ها تشکیل دهند.


طاهری افزود: این استان با دعوت از صاحبان اندیشه و نظر از داخل و حتی خارج از دانشگاه اقدام به تهیه پیش‌نویس اولیه هیئت اندیشه‌ورز و برای تصویب نهایی به معاونت علوم انسانی سازمان مرکزی ارسال کرد.


وی درباره توجه ویژه دانشگاه به نیروهای ارزشی اظهار کرد: ارزش‌گذاری و اهمیت‌دادن به نیروهای ارزشی و توانمند انقلابی چه در سطح اعضای هیئت‌علمی و چه کارکنان از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی بوده که استفاده از این نیروها در بخش‌های مدیریتی مورد تأکید مسئولان دانشگاه است.


به گزارش آنا، گزارش جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در شیراز از سوی دبیر هیئت امنای استان، تصویب جابه‌جایی و انتقال رشته محل‌های تحصیلی غیرفعال در سطح واحدهای استان، اصلاح ساختار سازمانی هر واحد، نحوه اعمال بخشنامه رکود و تشویق اعضای هیئت علمی و گزارش درباره تعداد ثبت‌نام هیئت علمی در سامانه پژوهش‌یار از دیگر محورهای جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته