دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 10:00
در غرب؛

دانشگاه‌ها نیروی انسانی را برای بازار کار آماده نمی‌کنند

یک نظرسنجی جدید در انگلستان، آمریکا و کانادا نشان می‌دهد که تنها برخی از مؤسسات آموزش عالی دانشجویان را برای بازار کار آماده می‌کنند.
کد خبر : 401681
istock-664861694_1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، براساس نتایج یک نظرسنجی آنلاین از چهار هزار نفر در آمریکا، سه هزار نفر در انگلستان و سه هزار نفر در کانادا، تنها سه درصد از مردم بر این باورند که مؤسسات آموزش عالی کشورشان فارغ‌التحصیلان را برای موفقیت در بازار کار آماده می‌کنند.


پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شده که دستگاه‌های اتومات و رباتیک جایگزین نیروی انسانی شود. بنابراین بازار کار به نیروی انسانی نیاز دارد که بتواند در کنار تکنولوژی‌ها کار کند.


در هر سه کشور تنها چهار مورد از هر 10 کارمند برای مقابله با هوش مصنوعی به فکر بازگشت به تحصیل می‌افتند؛ در کانادا 59 درصد، در آمریکا 70 درصد و انگلستان 58 درصد از کارکنان در دوره‌های تحصیلی حین اشتغال شرکت می‌کنند که کارفرمایان برای افزایش مهارت‌‎ و سواد نیروی انسانی برگزار می‌کنند.


71 درصد در آمریکا، 62 درصد در کانادا و 59 درصد در انگلستان بر این باورند که شرکت‌های تجاری بزرگ و دولت‌ها واکنش مناسبی در خصوص یادگیری مادام‌العمر نداشته‌اند؛ بسیار نگران هستند که مؤسسات آموزش عالی با تغییرات بازار کار هماهنگ نیست و به همین دلیل بزرگ‌سالان در این سه کشور اعتقادی به تحصیل برای کسب سواد و مهارت بیشتر ندارند.


انتهای پیام/4115/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته