دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 14:12
براساس یک مطالعه؛

کاهش مهارت‌های نرم ناشی از کم‌توجهی به علوم انسانی است

متخصصان چندرشته‌ای بر این باورند که کاهش مهارت‌های نرم در نیروی انسانی به دلیل کم‌توجهی به رشته‌های علوم انسانی است.
کد خبر : 398785
group_of_graduates_holding_degree_certificates.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، جداسازی رشته‌ها و دانشمندان علوم پایه و علوم انسانی هیچ منفعتی برای کارفرمایان و نیروی انسانی ندارد.


تحقیقات برنده جوایز علمی برتر استرالیا نشان می‌دهد یکی از مشکلاتی که کارفرمایان امروزی با آن مواجه هستند، نبود مهارت‌های نرم در نیروی انسانی است؛ این امر پیامد مستقیم کم‌توجهی به تحقیقات و آموزش علوم انسانی است.


به گفته رونیکا پاور استاد باستان‎شناسی بیوشیمیایی دانشگاه مک‌کواری، عملکرد استرالیا در رشته‌های علوم انسانی باعث شده است که تقاضای کارفرمایان برای نیروی انسانی با مهارت‌های خلاقانه، توانایی ایجاد ارتباطات و کار گروهی بیشتر شود.


تحقیقات پاور حاکی از آن است که رشته‎های هنری و علوم انسانی باعث ایجاد توانایی‌هایی مانند حل مسئله، سازگاری با شرایط، خلاقیت، تفکر تحلیلی، قضاوت بی‌طرفانه و توانایی در نظر گرفتن دیدگاه‌های دیگران در نیروی کار می‌شود که برای جامعه بسیار ضروری و مهم است.


با این حال کم‌توجهی به رشته‌ها و تحقیقات حوزه علوم انسانی طی چند سال اخیر باعث شده است که نیروی انسانی از کمبود یا نبود توانایی‌های نرم رنج ببرند. 


تحقیقات پاور شامل مدارک و اسناد باستانی از بقایای انسانی، حیوانی و گیاهی می‌شود تا تصویر گسترده‌ای از جوامع ابتدایی و نحوه واکنش آنها به بیماری‌ها، تغییرات آب‌وهوایی، خشونت و مهاجرت گسترده را نشان بدهد.


انتهای پیام/4115/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته