دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول بسیج اساتید مراغه:

مهم‌ترین مأموریت بسیج اساتید عملیاتی کردن مطالبات رهبری از دانشگاهیان است

مسئول بسیج اساتید شهرستان مراغه گفت: مهم‌ترین مأموریت بسیج اساتید گفتمان‌سازی و عملیاتی کردن مطالبات رهبری از دانشگاهیان و نخبگان جامعه است.
کد خبر : 401315
کاظمی بسیج2.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مراغه، حمید کاظمی‌مطلق صبح امروز در اختتامیه برنامه‌های هفته بسیج اساتید مراغه درباره چرایی نشست‌های هم‌اندیشی این کانون در مراکز آموزش عالی این شهرستان اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت بسیج اساتید گفتمان‌سازی و عملیاتی کردن مطالبات رهبری از دانشگاهیان و نخبگان جامعه است و اگر مقام معظم رهبری روز شهادت چمران را روز بسیج اساتید نامیده‌اند و مهم‌ترین وظیفه دانشگاه را تربیت انسان‌هایی در تراز چمران می‌شمارند، به دلیل وظیفه‌شناسی و حضور عالمانه و به‌هنگام بودن شهید چمران است.


وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه امروز دانشگاهیان آگاه به زمان بودن و روشنگری آحاد جامعه و بازی نکردن در میدان دشمن است، افزود: مهم‌ترین چالش امروز جامعه فرمان‌شناسی،دشمن‌شناسی و تحلیل و بررسی درست وقایع روز کشور جهان توسط نخبگان جامعه است.


مسئول بسیج اساتید شهرستان مراغه با بیان اینکه آنچه در جلسات اندیشه‌ورزی استادان مورد توجه بوده تحلیل و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: کم‌کردن فاصله فضاهای حاکم بر بیانیه با دانشگاه و نظام محاسباتی نخبگان جامعه یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها و مأموریت‌های جلسات اندیشه‌ورزی بوده که در سایه گفتمان سازی و نزدیک کردن اذهان به یکدیگر است.


کاظمی‌مطلق تأکید کرد: ایمان راسخ به اهداف انقلاب و آرمان‌ها، امید به آینده و مأیوس نکردن جامعه از آینده، دشمن‌شناسی و نداشتن غفلت از شعارهای انقلاب اسلامی، توجه کردن به ظرفیت‌های درون، به‌کارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و ... از محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.


وی با بیان اینکه روح انقلاب اسلامی باید در دانشگاه جاری و ساری ‌ باشد و این وظیفه استادان است، تصریح کرد: از سوی دیگر استادان باید مراقب باشد که روند پرشتاب نهضت علمی در دانشگاه‌ها خاموش نشود.


مسئول بسیج اساتید شهرستان مراغه با مثبت ارزیابی‌کردن برنامه‌های هفته بسیج اساتید در این شهرستان توسط رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: حضور در رادیو شهر مراغه، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، برگزاری همایش رسالت دانشگاهیان در گام دوم انقلاب با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان و برگزاری نشست‌های شورای مرکزی از جمله برنامه‌های هفته بسیج اساتید این مرکز بود.


کاظمی تأکید کرد: استادان بسیجی و دانشگاه‌ها باید به سمت حل مسائل و موضوعات برود؛ انقلابی‌گری در عرصه علم و دانش نیز باید مدنظر قرار بگیرد.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته