دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1398 - 13:09
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود:

دهیاران در هنگام بروز آتش‌سوزی جنگل‌ها از ظرفیت همیاران طبیعت استفاده کنند

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت: دهیاران در هر روستا می‌توانند برای پیشگیری از آتش‌سوزی در سطوح وسیع از حضور همیاران طبیعت بهره‌مند شوند.
کد خبر : 401059
IMG_20190627_094701_862.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزای آنا از زنجان، مجید محمدی  صبح امروز در نخستین دوره آموزشی اطفای حریق که در شهرستان ایجرود برگزار شد با بیان اینکه در هنگام بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها باید از ظرفیت دهیاران استفاده شود اظهار کرد: دهیاران در هر روستا می‌توانند برای پیشگیری از آتش‌سوزی در سطوح وسیع و اطفای حریق از حضور همیاران طبیعت و حتی داوطلبان جوامع محلی نیز بهره‌مند شوند.


وی با تأکید بر اینکه دهیاران هنگام آتش‌سوزی بلافاصله به سامانه گویای 1504 گزارش دهند افزود: تا قبل از رسیدن نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با لوازم اطفای حریقی که در اختیار دارند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند.


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت: ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از منابع خدادادی و آموزش دهیاران برای مقابله با آتش‌سوزی از جمله اهداف دوره آموزشی اطفای حریق است.


سیروس جوادی کارشناس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با بیان اینکه لوازم اطفای حریق ازجمله آتش کوب، بیل، البسه ضد حریق، دمنده، جعبه کمک‌های اولیه و ... در اختیار دهیاران روستاهای مناطق بحرانی شهرستان ایجرود قرار گرفته است، گفت: حضور ارگان‌های دیگر در کنار یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آمار آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها داشته باشد.


به گزارش آنا، در این دوره آموزشی دهیاران علاوه بر آشنایی با نحوه اطفای حریق در هنگام آتش‌سوزی، انواع لوازم اطفای حریق نیز به آنان معرفی شد و دوره بعدی آموزش اطفای حریق برای دهیاران بخش حلب در روزهای آتی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته