دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 13:27
بیات خبر داد:

اشتغال 7 هزار نفر با اجرای پروژه آبخوان‌داری خراسانلو

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با اجرای پروژه آبخوان‌داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود 7 هزار نفر صورت می‌گیرد.
کد خبر : 400052
IMG08250395.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، جعفر بیات با بیان اینکه پروژه آبخوان‌داری روستای خراسانلو به‌عنوان یکی از طرح‌های اثربخش در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری زنجان به شمار می‌رود، گفت: این طرح با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با تخصیص 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در حال احداث و تکمیل است.


وی افزود: با اجرای پروژه آبخوان‌داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود 7 هزار نفر صورت می‌گیرد.


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، هدف از اجرای این طرح را تعادل‌بخشی به سفره آب زیرزمینی دشت شبه بحرانی ابهر- خرمدره که سالانه بیش از یک متر افت دارد، اعلام کرد.


به گفته بیات، اقدامات تعادل‌بخشی در دیگر نقاط مشرف به دشت ابهر – خرمدره از جمله حوزه آبخیز ویستان، الوند و والایش نیز از چند سال اخیر کلید خورده و اجرای آن همچنان تداوم دارد.


وی با تأکید بر اینکه شناکردن در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ممنوع است، بیان کرد: اهالی روستاهایی که در حاشیه حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ساکن هستند و مردم غیربومی که برای گردش به این نقاط می‌روند، از شناکردن در حوزه‌های آبخیز به علت باتلاقی بودن آنها خودداری کنند.


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان به بهره‌برداران حوزه‌ها نیز توصیه کرد که با حفظ و حراست تابلوهای اخطار و هشدار نصب‌شده از سوی اداره کل در حاشیه مخازن پروژه، از بروز هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری کنند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته