دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 12:46
لطفی عنوان کرد:

سامانه 1504، پل ارتباطی طبیعت‌دوستان و یگان حفاظت منابع طبیعی

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سامانه گویای 1504 به‌عنوان پل ارتباطی بین طبیعت‌دوستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است.
کد خبر : 400043

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، عباس لطفی با اشاره به اینکه سامانه گویای 1504 پل ارتباطی بین طبیعت‌دوستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است، گفت: این سامانه از سال 92 در کشور راه‌اندازی شده است.


وی هدف از راه‌اندازی سامانه 1504 را حفظ منابع طبیعی و خدادادی اعلام کرد و افزود: استفاده از این سامانه رایگان بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی با این سامانه تماس گرفته و گزارش خود را اعلام کنند.


جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال بیشترین تماس‌ها با این سامانه به علت تخریب و تصرف بوده است، گفت: خردادماه سال جاری نیز  70 مورد تماس با سامانه 1504 ثبت شده است.


لطفی اظهار کرد: این آمار در فصول گرم سال به علت آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها به 120 مورد تماس هم می‌رسد.


وی، حفاظت و حراست از منابع طبیعی را وظیفه‌ای عمومی برشمرد و افزود: مردم و طبیعت دوستان هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی و طبیعی را با سامانه گویای منابع طبیعی استان در میان بگذارند و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پس از دریافت تماس‌ها در کمترین زمان  در محل حضور یافته و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.


جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان خاطرنشان کرد که آینده همه در گرو حیات منابع طبیعی است و برای حفظ این موهبت الهی همه می‌توانیم همیاران طبیعت باشیم.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته