دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1398 - 11:27
زدوار در گفتگو با آنا:

ساخت فضای آموزشی خوزستان نسبت به سایر مناطق کشور عقب‌تر است

مسئول مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس خوزستان گفت: با وجود گذشت سال‌ها از زمان جنگ تحمیلی در خوزستان، ساخت فضای آموزشی مدارس در این استان نسبت به سایر نقاط کشور عقب‌تر است.
کد خبر : 400819
N83298279-72999792.jpg

رضا زدوار در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص وضعیت مدارس در استان خوزستان گفت: واقعیت امر این است که در خوزستان هنوز با وجود گذشت سال‌ها از زمان جنگ تحمیلی شرایط فضای آموزشی مدارس به سایر نقاط کشور نرسیده است.


وی افزود: در زمان جنگ بسیاری از مدارس بر اثر اصابت بمب و خمپاره از بین رفت و در آن زمان به هیچ عنوان ساخت و ساز صورت نمی‌گرفت و بسیاری از مدارس نیز تخریب شدند اما پس از جنگ نیز اعتبارات زیادی به این سمت جاری نشد و نتوانست میزان فضای آموزشی این منطقه را بر اساس جمعیت آنجا تأمین کند.


مسئول مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس در استان خوزستان تصریح کرد: در سال‌های اخیر در کلان‌شهرها قیمت زمین به‌شدت افزایش پیدا کرده و این موضوع توان آموزش و پرورش را برای خرید زمین به‌منظور ساخت فضای آموزشی کاهش داده است. از سوی دیگر بیشتر مدارسی هم که از قبل به‌جا مانده بودند، در حال حاضر فرسوده شده‌اند.


وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که ما در مورد فضاهای آموزشی در استان خوزستان داریم، این است که مجتمع‌هایی که درآمدزا هستند، همکاری کمی برای ساخت فضای آموزشی دارند. به‌طور مثال صنعت فولاد و شرکت نفت که از بزرگ‌ترین صنایع کشور هستند، در ساخت فضای آموزشی ورود پیدا نمی‌کنند و نسبت به ساخت مدرسه احساس مسئولیت ندارند. این در حالی است که ساخت فضای آموزشی وظیفه این شرکت‌ها به حساب می‌آید.


زدوار با تأکید بر اینکه ساخت بیشتر مدارس در استان خوزستان توسط خیرین مدرسه‌ساز صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بیشتر خیرین مدرسه‌ساز نیز از خیرین تهران هستند که به فکر ساخت فضای آموزشی و تأمین آن برای دانش‌آموزان خوزستانی هستند. این در حالی است که مشکلات در استان خوزستان بسیار بالاست و گاهی سیل، زلزله و بلایای طبیعی، سبب می‌شود که همت برای ساخت این مدارس افزایش پیدا کند.


مسئول مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس در استان خوزستان خبر داد: امروز دو مدرسه در روستای سیل‌زده ابوشیره و بخش الحایی اهواز در حال کلنگ‌زنی است؛ همچنین بحث ساخت فضای آموزشی در منطقه شادگان نیز تا شروع سال تحصیلی موضوعی است که خیرین آن را دنبال می‌کنند.


انتهای پیام/4087/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته