دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1398 - 14:11
تفاهم‌نامه علمی پژوهشی به امضا رسید؛

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری روی ریل راه‌آهن

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه امضا کردند.
کد خبر : 400009
1.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، تفاهم‌نامه علمی پژوهشی صبح امروز میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سعید قاضی‌مغربی رئیس دانشگاه و نورالله بیرانوند معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران به امضای طرفین رسید.


این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش ارتباط و ایجاد همفکری، هم‌افزایی و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، تحقیقاتی و توسعه‌های و تبادل تجربیات طرفین بوده و هدف استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین راه‌آهن و دانشگاه برای برطرف‌کردن نیازهای متقابل است.


هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به‌ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای حل چالش‌ها و نیازهای پژوهشی راه‌آهن و حل مسئله بودن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و معرفی دانشجویان به راه‌آهن برای گذراندن دوره‌های کارآموزی از جمله این همکاری‌هاست.


همکاری در برگزاری بازدیدهای علمی برای استادان و دانشجویان دانشگاه؛ مدیران و کارشناسان راه‌آهن، همکاری در اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت، همکاری در برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات، کارگاه‌های تخصصی علمی و توسعه استارت‌آپ‌ها در راستای ارتقای نوآوری در صنعت ازدیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.


امکان استفاده متقابل از امکانات کتابخانه‌ای و نرم‌افزاری برای استادان و دانشجویان دانشگاه؛ مدیران و کارشناسان راه‌آهن، ارائه مشاور علمی و فنی متقابل در راستای رفع نیازهای علمی و فنی طرفین، تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مستقل مورد نیاز راه‌آهن و انجام آن به‌صورت مشترک و تلاش برای کاربردی کردن پروژه‌های تحقیقاتی از دیگر موارد همکاری‌ این دانشگاه با راه‌آهن است.


 همکاری مشترک در زمینه حمایت از مخترعان و استفاده از امکانات طرفین برای ثبت اختراع، در اختیار قراردادن امکانات و کارگاه های فنی، آزمایشگاهی، شبیه‌سازی و سایر امکانات، ایجاد اتاق فکر مشترک، تربیت مدرس مورد نیاز طرفین به‌صورت آکادمیک و مهارتی، برگزاری دوره‌های آموزشی الکترونیکی راه‌آهن و محتوای مورد نیاز، تعامل سه‌جانبه دانشگاه، راه‌آهن و سازمان‌های مرتبط و تعامل سه‌جانبه دانشگاه، راه‌آهن و دانشگاه‌های بین‌المللی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه علمی پژوهشی است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: تفاهم نامه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته