دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 16:19
نجف‌زاده عنوان کرد:

وظیفه مراکز آموزشی در حفظ هویت ایرانی جوانان

معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گفت: امروز مراکز آموزشی و فرهنگی وظیفه سنگینی در حفظ هویت ایرانی و اسلامی جوانان دارند.
کد خبر : 358566
446732922_498955.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیروان، حمید نجف‌زاده ظهر امروز در افتتاحیه چهارمین جشنواره «آیین‌های سرزمین من» که در سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان برگزار شد، گفت: امروزه مراکز آموزشی و فرهنگی وظیفه سنگینی در حفظ هویت ایرانی و اسلامی جوانان دارند.


وی افزود: در این راستا همزمان با چهلمین بهار انقلاب اسلامی، معاونت سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان چهارمین جشنواره «آیین‌های سرزمین من» را در سطح شهر برگزار کرد که در آن علاوه‌بر آشنایی شهروندان و دانش‌آموزان مدارس با دستاوردهای انقلاب با آیین و بازی‌های بومی و محلی، عقاید، آداب‌ و رسوم نیاکان، نحوه سوگواری‌ها، جشن‌ها و انواع مشاغل گذشتگان و صنعتگران امروزی منطقه شیروان آشنا می‌شوند.



به گزارش آنا، از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره اجرای آیین دعای باران (باران لَ)، اجرای بازی تاسمه تاسمه، برپایی غرفه‌های آیین نوروز و شب یلدا، تراشه بافی، چرم‌دوزی، دستباف‌هایی مثل پالیس، جاجیم، گلیم و انواع محصولات و غذاهای سنتی را می‌توان نام برد.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته