دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1398 - 16:05
قدیمی در گفتگو با آنا:

«طرز طنز» با مقدمه مرحوم زرویی نصرآباد منتشر می‌شود

یک شاعر طنزپرداز گفت: مقدمه کتاب «طرز طنز» را استاد زرویی نصرآباد نوشتند و به نظرم آخرین نوشته ایشان در زمان حیاتشان بوده است.
کد خبر : 399815
IMG20340143.jpg

صابر قدیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره آثار منتشر شده از خود گفت: سه کتاب تاکنون از بنده منتشر شده است. «لبخند شیرین فرهاد» که چاپ چهارم آن است، «همهمه‌های بی هم» که چاپ دومش منتشرشده و کتاب «دار Funny» که چاپ سوم آن درحال اتمام است.


وی بیان کرد: کتابی که اکنون آماده کرده‌ام کتاب «طرز طنز» است. «طرز طنز» شامل مباحثی است که موضوع پایان‌نامه من بود و با تکمیل برخی بخش‌ها آن را برای انتشار آماده کرده و تحویل انتشارات سوره مهر داده‌ام.


این شاعر طنزپرداز درباره موضوع کتاب توضیح داد: در این کتاب به بررسی ابزارهای بدیع در شعر طنز معاصر پرداخته‌ام. 52 شگرد را از بین تمام شگردهایی که در ساخت شعر طنز وجود دارد مورد بحث قرار دادم و نمونه‌های مختلفی و نزدیک به 2 هزار نمونه از ابیات از ایرج میرزا، ابوتراب جلی و ابوالفضل زرویی نصرآباد را آورده و آن‌ها را مورد تحلیل آماری قرار داده‌ام و تغییر بسامد این‌ها به چه معناست.


قدیمی افزود: بیت‌های ناب طنز از بزرگان طنز را در این کتاب می‌توانید بیابید. این کتاب می‌تواند به‌‌عنوان یکی از محدود منبع‌های شعر طنز در دسترس علاقه‌مندان به شعر طنز باشد. مقدمه این کتاب را زنده‌یاد زرویی نصرآباد نوشتند و به نظرم آخرین نوشته ایشان در زمان حیاتشان بوده است که در این مقدمه و در مورد شعر طنز هم مباحثی را مطرح کردند.


وی خاطرنشان کرد: این کتاب طبق برنامه قرار بود که به نمایشگاه کتاب تهران برسد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و با صحبتی که با ناشر انجام شده در تابستان منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/4072/4028/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حمید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
۰
خدا استاد زرویی رو رحمت کند
هلدینگ شایسته