دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 15:09
ساکی در گفتگو با آنا:

بازار شلوغ نشر باعث دیده نشدن آثار خوب می‌شود

یک نویسنده طنزپرداز گفت: در این بازار شلوغ و در لابه‌لای آثار نازل، کتاب‌های خوب دیده نمی‌شوند.
کد خبر : 377991
رضا ساکی.jpg

رضا ساکی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره پایین آمدن کیفیت محتوای کتاب گفت: میزان اغلاط و ایرادهای محتوایی در تألیف و چاپ کتاب بسیار زیاد و بیشتر از گذشته دیده می‌شود، حداقل در حوزه‌ای که تخصص من است این موارد را بسیار مشاهده کردم.


وی افزود: در این بازار شلوغ و در لا‌به‌لای دمنوش‌های معجزه‌آسا، چگونه شوهر خوبی باشیم، آشپزی با قارچ و ... بعضی از نشرهای خوبی که کارهای قابل قبولی تولید می‌کنند دیده نمی‌شوند.


این نویسنده طنزپرداز گفت: از دیگر مشکلات حوزه کتاب این است که یک کتاب را چندین ناشر چاپ می‌کنند و در کنار هم می‌فروشند، نمونه بارز آن هم کتاب شدن تألیف میشل اوباما است.


ساکی با انتقاد از خدمات ارائه شده به ناشران و غرفه‌داران گفت: نمایشگاهی که تا روز چهارم راهرو و غرفه‌اش مشخص نباشد، ناشران و مخاطبان را دچار مشکل می‌کند و این مشکلات در فروش تأثیرگذار است.


وی درباره مکان نمایشگاه نیز گفت: مکان فعلی نمایشگاه برای این کار تعبیه نشده است و این خود ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات است، این مسئله برای کسانی که ۱۰ یا پنج سال گذشته نمایشگاه کتاب را به خاطر دارند، مشخص است.


این نویسنده طنزپرداز خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال دو کتاب ساسات و اصن یه وضعی از بنده در انتشارات قاف ارائه می‌شود.


انتهای پیام/4072/۴۰۲۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته