دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 16:31
ایرانی‌خواه:

پرستاران کشورهای پیشرفته دارای جایگاه مستقلی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم گفت: پرستاران در کشورهای پیشرفته دارای نقش و جایگاه مستقلی از دیگر اعضای تیم درمان هستند.
کد خبر : 399414

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم، در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، معاون درمان و جمعی از مدیران دانشگاه، ولی‌الله صمدی به‌عنوان سرپرست جدید مدیریت امور پرستاری دانشگاه معرفی و از خدمات عزت‌الله براتی قدردانی شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم با قدردانی از تلاش‌های عزت‌الله براتی از پرستاران به عنوان خط مقدم نظام سلامت نام برد و نقش آنان را در ارتقای رضایت‌مندی گیرندگان خدمات بی‌بدیل عنوان کرد.


ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به نقش مهم آموزش در پرستاری اضافه کرد: باید در حوزه آموزش پزشکی به‌خصوص در حوزه پرستاری بازنگری صورت بگیرد که البته این کار آغاز شده؛ اما باید با قدرت و سرعت بیشتری به پیش برود.


وی تصریح کرد: پرستاران در کشورهای پیشرفته دارای نقش و جایگاه مستقلی از دیگر اعضای تیم درمان هستند و این امر بسیار در ارائه خدمات مناسب به بیماران مؤثر بوده است و ما نیز می‌توانیم در این زمینه ورود کنیم و اثرات مثبت آن را نیز شاهد باشیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم با تأکید بر اینکه خدمات‌رسانی به مردم شریف شهر مقدس قم افتخار ماست، توضیح داد: یکی از رسالت‌های حوزه سلامت به‌ویژه جامعه پرستاری ارتقای رضایت گیرندگان خدمت است که در این زمینه باید تلاش‌های بیشتری را انجام دهیم.


ایرانی‌خواه افزود: یکی از موانع ارائه خدمات‌رسانی مطلوب پرستاران برخی از مستندسازی‌های غیرضروری است که وقت زیادی را از آنان می‌گیرد و موجب می‌شود پرستار زمان کمتری را بر بالین بیمار حاضر باشد که امیدواریم این موضوع نیز با مدیریت صحیح مرتفع شود.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته