دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 13:15
اینانلو در گفتگو با آنا:

پس از کسب تجربه در اندونزی به کشورم برمی‌گردم

سرمربی تیم ملی تیراندازی گفت: قراردادم با فدراسیون سه ماهه بود، اگر تا پایان سال قرارداد داشتم، می‌ماندم اما با این حال پس از کسب تجربه به ایران برمی‌گردم.
کد خبر : 399018
N82884664-72282660.jpg

ابراهیم اینانلو در گفتگو با خبرنگار حوزه تیراندازی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره جدایی‌اش از فدراسیون تیراندازی گفت: من بعد از بازی‌های آسیایی با فدراسیون صحبت کردم و به آنها گفتم چند پیشنهاد از کشورهای مختلف دارم، اما در آن زمان فدراسیون من را متقاعد کرد که بمانم و من هم همین تصمیم را گرفتم اما بعد از مسابقات چین مجدداً با فدراسیون صحبت کردم و به آنها گفتم که از کشور اندونزی پیشنهاد دارم. 


وی گفت: من شرایط کشور اندونزی را دیدم و با توجه به اینکه روی تیراندازی کار نکردند بنابراین جا برای کار دارد. از همه مهم‌تر این است که آنها به دنبال پیشرفت هستند و همین موضوع می‌تواند به من خیلی کمک کند.از طرفی با توجه به اینکه اندونزی یک کشور مسلمان است بنابراین کار در آنجا برای من راحت است. 20 روز مانده به مسابقات مونیخ با دادگر و ملک‌محمدی صحبت کردم و به آنها گفتم که پس از پایان قراردادم قصد دارم که به کشور اندونزی بروم.


سرمربی تیم ملی تیراندازی تأکید کرد: برای خودم من هم جای سؤال بود که چرا قرارداد من سه ماهه بسته شد. با این حال من اگر تا پایان سال قرارداد داشتم پای امضای خودم می‌ماندم، همانطور که الان هم ماندم و تصمیم گرفتم پس از پایان قراردادم از تیم جدا شوم. برای رفتن به اندونزی هم با همه بزرگان تیراندازی و از جمله لازلو مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که بهترین زمان برای کسب تجربه و بالابردن دانش و مهارتم در رشته تیراندازی همین مقطع است. همانطور که گفتم من حتی با فدراسیون هم صحبت کردم و به آنها گفتم که از اندونزی پیشنهاد دارم. اگر من درخواست آنها را رد می‌کردم به رقابت‌های المپیک برمی‌خوریم و قبل از مسابقات المپیک کمتر کشوری به دنبال تغییر مربی می‌رود، مگر اینکه سطح خیلی پایینی داشته باشد و معمولاً یک سال پس از المپیک هم کشورها مربی جذب نمی‌کنند به همین خاطر این موضوع به تعویق می‌افتاد و من به همین خاطر چنین تصمیمی گرفتم. 


اینانلو تأکید کرد: من هم با علم اینکه مربیان خوبی در ایران حضور دارند تصمیم به جدایی گرفتم. مریم طالبی و محمد رضاییان دو مربی خوب تیراندازی هستند که در کنار لازلو بودند و تجربه بین‌المللی دارند و مدرک مربیگری دارند. به طور حتم نبود من به تیم آسیب نمی‌رساند همانطور که نبود لازلو با کوله‌باری از تجربه به تیم آسیب نرساند. اگر فدراسیون به مربیان خودش اعتماد کند به طور حتم در آینده با همین مربیان تیم نتیجه خواهد گرفت.


وی در مورد وضعیت تیم ملی تیراندازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروهی از تیراندازان که 50، 60 درصد تیم ملی را تشکیل می‌دهند زیر نظر مریم طالبی در اردو هستند و خودشان را برای مسابقات دانشجویان جهان آماده می‌کنند. یک گروه دیگر از تیراندازان هم قرار است اردوهای خود را از یکم آغاز کنند و برای مسابقات جوانان جهان خودشان را آماده کنند. همچنین گروهی از تیراندازان رده بزرگسال هم به از یکم به اردو می‌آیند و زیر نظر محمد رضاییان کار را شروع خواهند کرد. 


اینانلو به رقابت‌های جهانی ریو اشاره کرد و گفت: ما زمان خوبی تا مسابقات جهانی ریو داریم. با توجه به فشردگی مسابقات مونیخ و چین، تیراندازان قبل از مسابقات ریو استراحت کوتاهی داشتند و به خوبی می‌توانند خودشان را آماده کنند.با توجه به شرایط ارزی من بعید می‌دانم که تیم کامل به مسابقات جهانی اعزام شود. البته این موضوع فقط مختص به ایران نیست، بلکه من با مربیان کشورهای ترکیه، آذربایجان و قزاقستان هم صحبت کردم آنها می‌گفتند به خاطر بعد مسافت همه تیراندازان را اعزام نمی‌کنند و تنها نفراتی که در انفرادی شانس کسب سهمیه را داشته باشند به این مسابقات اعزام می‌شوند.


وی ادامه داد: ما علاوه بر مسابقات جهانی، در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی دوحه برگزار می‌شود، شانس خیلی بالایی برای کسب سهمیه المپیک داریم. خوشبختانه تیم‌های چین و هند که رقیبان اصلی ما محسوب می‌شوند در رشته‌های مختلف توانستند سهمیه کسب کنند و از این نظر شانس ما برای کسب سهمیه المپیک در این مسابقات خیلی بالاست. امیدوارم که این تیم بیشترین تعداد سهمیه المپیک را کسب کند. 


اینانلو در پایان تأکید کرد: به طور حتم هر مربی که برای مدتی از کشور خارج می‌شود تا بتوانند در کشور دیگری مربیگری کند، تنها برای کسب تجربه است و اگر چنین کاری را انجام ندهند سطح او پایین می‌ماند. من هم تمام هدفم رسیدن به تجربه و دانش و مهارت کافی در این رشته است. من هم مانند خانم هاشمی بعد از مدتی به کشورم برمی‌گردم تا بتوانم آن تجربه‌ای که به دست‌ آوردم در اختیار تیراندازان قرار دهم. لازلو که با کوله‌باری از تجربه پس از 40 سال به کشورش بازگشت. 


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته