دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 11:55
منظری‌توکلی در گفتگو با آنا:

آموزش‌های سواد رسانه‌ای به‌عنوان یک مهارت در مدارس سما، ضروری است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از رسالت‌های این معاونت ارائه آموزش‌های سواد رسانه‌ای به‌عنوان یک مهارت است.
کد خبر : 399017
BQ4K9959.jpg

علیرضا منظری‌توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره برنامه ورود مدارس سما به آموزش‌های سواد رسانه‌ای، موارد فرهنگ رسانه‌ای و فضای مجازی برای دانش‌آموزان این مدارس گفت: امروزه رسانه و فضای مجازی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در فرهنگ و سبک زندگی مردم به‌شمار می‌رود و اگر از این ظرفیت استفاده درستی به‌عمل آید، می‌توان فواید بسیاری از آن احصا کرد.


وی افزود: در شرایط و فضای کنونی اگر فرزندان ما فاقد سواد رسانه‌ای باشند و استفاده صحیح از رسانه و فضای مجازی را نیاموزند، آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و روانشناسی فرزندانمان را تهدید خواهد کرد و بعضاً می‌تواند پیامدهای بسیار جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های این معاونت ارائه آموزش‌های سواد رسانه‌ای به‌عنوان یک مهارت است. برنامه‌هایی در دست اقدام بوده و تاکنون به‌صورت فوق‌برنامه در مدارس سما نیز به امر سواد رسانه‌ای و فضای مجازی توجه ویژه‌ای شده است.


منظری‌توکلی با اشاره به برنامه‌های طرح‌ریزی شده در زمینه سواد رسانه‌ای تأکید کرد: مقرر شده است حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی به‌عنوان یک مهارت مورد نیاز جامعه در برنامه‌های مدارس سما گنجانده شود و با یک اولویت ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد. آموزش سواد رسانه‌ای نه تنها برای دانشجویان و دانش‌آموزان بلکه برای عموم مردم نیز امری ضروری است و می‌تواند گام موثری در ارتقای فرهنگ ایران اسلامی باشد.


انتهای پیام/4107/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته