دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1398 - 10:45
منظری‌توکلی در گفتگو با آنا:

توسعه مدارس مهارتی دانشگاه آزاداسلامی مطالبه رهبری را محقق می‌کند

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه مدارس مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مطالبه رهبری در مورد توسعه آموزش‌های فنی را محقق می‌کند.
کد خبر : 385547
98.jpg

علیرضا منظری‌توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی از سیاست‌های مدون دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: مدارس عالی مهارتی برای توسعه مهارت در کشور ایجاد شده و تاکنون جلسات متعددی پیرامون این مدارس در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.


وی افزود: پس از بررسی‌های فراوان درباره مدارس مهارتی به این نتیجه رسیدیم که هر مدرسه عالی مهارتی دارای شورای راهبردی باشد و بر اساس مصوبات آن شورای راهبردی، مدارس عالی مهارتی در سراسر کشور زیر نظر یک مدرسه اصلی تشکیل شوند.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ریاست شورای گسترش مدارس عالی مهارتی به عهده دکتر طهرانچی است، خاطرنشان کرد: معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد که پیشنهاد همکارانمان در واحدهای مختلف را مورد بررسی قرار دهد و در صورت موافقت با ایجاد مدرسه مهارتی در شورای گسترش مدارس مهارتی، طرح و مجوز به ایجاد مدرسه دهند.


منظری‌توکلی تصریح کرد: توسعه مدارس مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، بخشی از مطالبه مقام معظم رهبری در مورد توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را محقق می‌کند.


وی ادامه داد: در حال حاضر یک مدرسه عالی مهارتی در واحد تهران جنوب آغاز به کار کرده و مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق به‌زودی افتتاح خواهد شد. همچنین مدرسه هتل‌داری در کیش و مدرسه مهارتی استفاده از کتاب‌ها و نسخ خطی در مشهد در دستور کار برای مجوز قرار دارد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برای مجوز تأسیس مدرسه به معاونت آموزش‌های مهارتی درخواست‌های مختلفی داده‌اند که پس از تصویب شدن در شورای عالی راهبردی، به دستور دکتر طهرانچی در نهایت در شورای گسترش مجوز فعالیت به آن‌ها داده می‌شود.


انتهای پیام/4107/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته