دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1398 - 10:50
حیدرزاده در گفتگو با آنا:

حدود 4 هزار نفر از حضور در آزمون دکتری پزشکی بازماندند

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: به دلیل عدم ارائه مدرک زبان حدود 4 هزار نفر امکان شرکت در آزمون دکتری پزشکی را ندارند.
کد خبر : 398996

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آزمون دوره دکتری تخصصی پزشکی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 30 و 31 خردادماه برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: در این آزمون 9 هزار و 665 نفر ثبت‌نام کردند که از این میان 5 هزار و 975 نفر توانستند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. 3 هزار و 990 نفر مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه نیستند البته داوطلبان امکان ارائه مدرک معتبر را دارند، اگر این مدارک تأیید شوند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این افراد به دلیل ارائه ندادن مدرک معتبر زبان یا نمره قبولی زبان انگلیسی مجاز به شرکت در آزمون دوره دکتری نیستند.


حیدرزاده اضافه کرد: امکان دریافت کارت ورود به جلسه از دوشنبه 27 خردادماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در دسترس داوطلبان قرار گرفته است و داوطلبان تا پایان روز پنج‌شنبه امکان دریافت کارت ورود به جلسه را دارند. آزمون دوره دکتری در دو نوبت صبح در دو حوزه تهران (دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید پزشکی و ایران)، دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، تبریز، کرمانشاه، اهواز، شیراز، اصفهان، کرمان، مشهد و زنجان برگزار می‌شود.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: آزمون از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و داوطلبان باید به‌موقع در حوزه‌های امتحانی حضور یابند. سؤالات شامل دو بخش استعداد تحصیلی و تخصصی است، همه رشته‌ها 60 دقیقه برای 30 سؤال استعداد تحصیلی فرصت دارند. زمان سؤالات تخصصی برای هر یک از رشته‌ها مختلف است که در کارت ورود به جلسه داوطلبان ذکر شده است.


انتهای پیام/4107/4040/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته