دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 11:48
در پی فشار دولت آمریکا؛

سرمایه‌گذاری‌های خارجی دانشگاه‌های آمریکا کاهش می‌یابد

دولت آمریکا از مؤسسات آموزش عالی خواسته است که جزئیات سرمایه‌گذاری‌های خارجی خود را ارائه دهند و همین عامل سبب کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی می‌شود.
کد خبر : 398411
Hillman-01.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، دولت آمریکا از مؤسسات آموزش عالی خواسته است که جزئیاتی از منابع سرمایه‌گذاری خارجی خود ارائه بدهند.


بخش آموزش آمریکا نامه‌هایی را به دانشگاه جرج تاون و دانشگاه A&M تگزاس ارسال کرده و از آنها خواسته اطلاعات بیشتری در خصوص هدایا و قراردادهای خود با کشورهای خارجی بدهند.


انتظار می‌رود که دولت ترامپ از مؤسسات آموزش عالی بیشتری گزارش کار با کشورهای خارجی را بخواهد. گفته‌ها حاکی از آن است که دانشگاه جرج تاون و دانشگاه A&M تگزاس قوانین فدرال آمریکا را رعایت نکرده‌اند و قراردادها و هدایای بیش از 250 هزار دلار یا بیشتر از منابع خارجی را گزارش نکرده‌اند.


دانشگاه جرج تاون و دانشگاه A&M تگزاس موظف بودند سرمایه‌گذاری‌ها مرتبط با پردیس‌های خود در قطر و همکاری‌های خارجی با کشورهای چین، روسیه و عربستان سعودی را به دولت آمریکا گزارش می‌کردند.


بخش آموزش عالی آمریکا از مؤسسات آموزش عالی انتظار دارد که اطلاعات تراکنش‌های مالی خود از منابع خارجی را به صورت دقیق و شفاف گزارش بدهند.


همین عامل باعث اختلاف میان مراکز دانشگاهی و دولت آمریکا شده و باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی آ‌ن‌ها شده است.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته