دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 13:01
در آمریکا؛

تبعیض نژادی به اختصاص اعتبار مالی به دانشگاه‌های سیاه‌پوستان رسید

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سازمان‌های اعتبار دهنده در آمریکا قضاوت منصفانه‌ای نسبت به مؤسسات آموزش عالی سیاه‌پوستان ندارند.
کد خبر : 384092
black-Harvard-grads-hot-separate-ceremony.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن،  سازمان‌های اعتبار دهنده آمریکا در حال بررسی بازنگری استانداردهای ارزیابی خود هستند. این امر بعد از دریافت شکایت‌هایی مبنی بر غیرمنصفانه بودن نحوه همکاری این سازمان‌ها با مؤسسات آموزش عالی سیاه‌پوستان اتفاق افتاده است.


بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های سیاه‌پوستان در آمریکا از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. مؤسسه بودجه‌گذاری مؤسسات آموزش عالی سیاه‌پوستان سازمان‌های اعتبار دهنده در جنوب شرقی آمریکا را متهم به بی‌توجهی به کالج‌ها و دانشگاه‌های سیاه‌پوستان کرده است.


این مؤسسه ادعا می‌کند سازمان‌های اعتبار دهنده رفتار سخت‌گیرانه‌تری نسبت به مؤسسات آموزش عالی دارند که اکثر جمعیت آنها را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.


براساس یک گزارش جدید، انجمن کالج‌ها و مدرسه‌های مناطق جنوبی آمریکا جلوه بد و شکست‌خورده‌ای از مؤسسات آموزش عالی سیاه‌پوستان به تصویر می‌کشند که این امر شانس این مؤسسات در دریافت حمایت مالی و سیاسی را کاهش می‌دهد.


مؤسسه بودجه‌گذاری مؤسسات آموزش عالی سیاه‌پوستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که سازمان‌های اعتبار دهنده باید منصفانه، عادلانه و براساس استانداردهای حقیقی به کالج‌ها و دانشگاه‌ها اعتبار بدهند.


رئیس سازمان ساکز که یکی از 6 سازمان بزرگ اعتبار دهنده در جنوب آمریکاست با نظر مؤسسه بودجه‌گذاری مؤسسات آموزش عالی سیاه‌پوستان موافق نیست. به گفته بل ویلان، این سازمان انجمنی است که به تمام مؤسسات عضو اعتبار می‌دهد و مؤسسات برای عضویت در این انجمن تنها باید ارزیابی را بگذرانند که تمرکز اصلی آن روی ثبات مالی مؤسسه است.


انتهای پیام/4115/4021/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته