دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 06:16

افزایش تعداد دانشجویان کم‌درآمد در دانشگاه‌های آمریکا

آمارهای جدید نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان کم‌درآمد در مؤسسات آموزش عالی آمریکا افزایش یافته است.
کد خبر : 383834
cache-9638-0x0.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، آنالیزهای اخیر حاکی از آن است که بخش بزرگی از دانشجویان مقطع کارشناسی در مؤسسات آموزش عالی آمریکا از اقلیت‌های قومی و خانواده‌های کم‌درآمد هستند.


با وجود اینکه جمعیت دانشجویان از اقلیت‌های قومی و خانواده‌های کم‌درآمد افزایش چشمگیری داشته اما نرخ ثبت‌نام آنها در مؤسسات آموزش عالی متفاوت است.


گزارش مرکز تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد که رشد صعودی جمعیت دانشجویان مقطع کارشناسی در آمریکا طی دو دهه اخیر به دلیل افزایش ثبت‌نام دانشجویان رنگین‌پوست و کم‌درآمد در دانشگاه‌ها و کالج‌ها بوده است.


براساس گزارش آماری جدید، از 20 میلیون دانشجو مقطع کارشناسی در سال تحصیلی 16-2015 حدود 31 درصد از خانواده‌های کم‌درآمد و 47 درصد رنگینپوست بوده‌اند. گفتنی است جامعه رنگین‌پوستان ‌شامل سیاه‌پوستان، لاتین اسپانیایی‌ها، آسیایی‌ها و چندنژادی‌ها می‌شود.


این در حالی است که در سال تحصیلی 96-1995 حدود 21 درصد از دانشجویان کارشناسی از خانواده‌های کم‌درآمد و 29 درصد رنگین پوست بوده‌اند.


براساس آمار جدید، دسترسی افراد رنگین‌پوست و کم‌درآمد به تحصیلات عالی بهبود یافته است. البته تغییرات در همه مؤسسات آموزش عالی آمریکا یکسان نیست.


کالج‌های منطقه‌ای و مؤسسات آموزش عالی چهار ساله بیشترین میزان دانشجویان کم‌درآمد و رنگین پوست را پذیرش و ثبت‌نام می‌کنند.


انتهای پیام/4107/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته